۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
هم‌اندیشی برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در حوزه مسکن
در سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد؛

هم‌اندیشی برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در حوزه مسکن

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری نشست هماهنگی و بررسی پروژه‌های مشارکتی با هدف تسریع و تسهیل فرآیند مشارکت و سرمایه‌گذاری در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها خبر داد.

به گزارش بازار، محمد مهدی بلوردی با اشاره به اینکه در نشست هماهنگی و بررسی پروژه‌های مشارکتی مشکلات پروژه‌های مشارکتی در ۱۳ استان به صورت جداگانه بررسی شد، گفت: رویکرد ما در این نشست حل مسئله بود و با هم‌اندیشی و به صورت مشترک به بررسی مسائل موجود در پروژه‌های مشارکتی استان‌ها پرداخته شد.

بلوردی در ادامه افزود: در این نشست دستورالعمل بند ت تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و طرح پهنه‌بندی اراضی ملی حریم شهرها ارائه شد.

همچنین در بخش دیگری از این نشست فردین شاکری عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با توضیح اینکه سابقه پروژه‌های مشارکتی در سازمان ملی زمین و مسکن به دهه ۷۰ بر می‌گردد، گفت: بیشتر این پروژه‌ها با موفقیت به اتمام رسیده‌اند و برای معدود پروژه‌های باقیمانده ‌هم در کارگروه تعیین تکلیف راهکارهایی اندیشیده شده که باید توسط ادارات استانی اجرایی شود.

شاکری همچنین افزود: اقدام دیگر ما در بخش توسعه قراردادهای مشارکتی بازنگری در ماهیت این قراردادها بود که به زودی و پس از مشورت با مدیران استانی به ادارات کل ابلاغ خواهد شد.

وی تفویض برخی اختیارات به ادارات کل، رویکرد حفظ منافع طرفین، رفع ابهام از بندهای قرارداد و منطقی کردن فرایند ضمانت در این قراردادها را از جمله مواردی خواند که برای افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد بازنگری قرار گرفته است.

این عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: برای تسریع تصویب طرح‌های مشارکتی در استان اختیارات لازم به کارگروه برنامه‌ریزی تفویض شده و در صورت تصویب طرح در کارگروه‌ها جهت اقدامات بعدی به استان ابلاغ می‌شود.

در ادامه این جلسه، دبیرکمیته مولدسازی دارایی‌های ثابت سازمان ملی زمین و مسکن، مولد سازی را یکی از رویکردهای اصلی و اساسی از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت خواند تا از طریق آن دولت بتواند از منابعی که در اختیار دارد بهتر استفاده کند.

حبیب الله طاهرخانی افزود: باید در نظر داشته باشیم که مولدسازی در بخش عمومی با بخش خصوصی متفاوت است و خروجی عمل ما باید درجهت پیشبرد اهداف عمومی و منافع شهر و همخوان با معیارهای شهرسازی باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، ارتباط بین حوزه املاک و شهرسازی در ادارات کل راه و شهرسازی، اهمیت تغییر رویکرد حوزه شهرسازی و معماری و آگاهی این معاونت نسبت به ماموریت‌های جدید، استفاده حداکثری از ظرفیت شهرک‌سازی در استان چه در طرح نهضت ملی مسکن و چه در تامین درآمد استان، جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و اهمیت پروژه‌های مشارکتی در رونق عرضه در بازار مسکن از دیگر مواردی بود که، دبیر کمیته مولدسازی دارایی‌های ثابت سازمان ملی زمین و مسکن به آنها اشاره کرد.

کد خبر: ۲۶۵٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha