۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
پرتقال ویژه شب عید از ۲۵۰ باغدار مازندران خریداری شده است
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران:

پرتقال ویژه شب عید از ۲۵۰ باغدار مازندران خریداری شده است

سیمرغ - مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت کار خرید تضمینی پرتقال ویژه شب عید از ۲۵۰ باغدار در استان انجام شده است.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مازندارن دو درصد تنظیم بازار مرکبات را عهده دار است، افزود: پرتقال خریداری شده ویژه شب عید از ۵ بهمن ماه به استان های کشور ارسال تا در شب عید عرضه شود.

وی میزان و سهمیه پرتقال برای خرید تضمینی را در استان ۳۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان محصول از ۲۵۰ باغدار در استان خریداری و ذخیره سازی شده است.

شعبانی شمار باغداران استان را ۱۸۰ هزار نفر اعلام کرد وگفت: ۱۲۰ هزار هکتار باغ مرکبات در استان وجود دارد که سرانه باغات در استان هفت دهم هکتار و اندک است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران ارزش پرتقال خرید تضمینی شده در استان را ۱۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید مرکبات از سوی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان پرداخت شده است.

وی افزود: این تسهیلات قرض الحسنه و با سود چهار درصد پرداخت شده است.

شعبانی درباره صادرات مرکبات استان گفت: براساس اعلام جهاد کشاورزی تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار تن مرکبات صادر شده درحالی که بیشتر محصولات مرکبات صادره از کشور مربوط به مازندران است.

وی افزود: به عنوان نمونه در هیچ جای کشور پرتقال تامسون تولید نمی شود و صادرات پرتقال تامسون که در مناطق و گمرکات دیگر ثبت می شود مربوط به مازندران است.

امسال حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران تولید شده است.

کد خبر: ۲٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha