۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
تولید محصول با بذر اصلاح شده تا سه برابر افزایش می‌یابد
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

تولید محصول با بذر اصلاح شده تا سه برابر افزایش می‌یابد

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید محصول کشاورزی با بذر اصلاح شده تا سه برابر افزایش می‌یابد، بر تولید نهاده‌های با کیفیت تاکید کرد.

به گزارش بازار، علیرضا مهاجر امروز در دهمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی با بیان اینکه مسولیت اصلی ما در این بخش، تامین غذای مردم و امنیت غذایی کشور است، گفت: در این باره دو موضوع غذای کافی و سالم برجسته است.

وی ادامه داد: برای افزایش کمیت محصولات کشاورزی سه نهاده مهم در کنار آب و هوای سالم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کود، سم و بذر افزایش تولید را تضمین می‌کند. ضمن آنکه سلامت محصولات به کیفیت آنها بر می‌گردد.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی اضافه کرد: اصلاح بذرها افزایش محصولات را تا سه برابر بیشتر می‌کند. ما چاره‌ای جز تولید در داخل نداریم، اما این تولید باید با کیفیت مناسب انجام شود.

وی تصریح کرد: در این باره سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی مساله مهمی است تا بتوانیم غذای کافی و سالم برای ۹۵میلیون مصرف کننده کشور را تامین کنیم.

مهاجر افزود: تکنیک‌های تولید سموم در جهان هر روز در حال پیشرفت است. در این باره نیاز است تولیدکننده های داخل به روز باشند. به عنوان مثال یکی از ضرورت های تولید محصولات صیفی نیاز به سمومی با دوره کارنس پایین است. در تولید خیار و گوجه فرنگی باید از سمومی استفاده شود که دوره کارنس آن کوتاه باشد تا مصرف کننده با حیال راحت از آن استفاده کند.

وی تاکید کرد:به دلیل آفتاب خوب کشور می توان گفت ۹۰ درصد محصولات تولید داخل نسبت به مشابه خارجی در وضعیت بهتری قرار دارد.

مهاجر با اشاره به فناوری روز جهان در تولید سم افزود: دنیا به سوی کاهش حجم مصرف سموم رفته و ما هم مدافع تولید حداکثری محصولات با مصرف سموم پایین هستیم.

وی گفت: اگر در تولید کود و سموم به روز نشویم نمی توانیم صادرات داشته باشیم و با برگشت محصولات رو به و خواهیم بود.
دهمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی از امروز تا ۱۴ دی ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی ایران مال برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۶۵٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha