۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
موافقت کمیسیون بهداشت با ارائه مجوز به بنیاد شهید برای واردات تجهیزات پزشکی
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس:

موافقت کمیسیون بهداشت با ارائه مجوز به بنیاد شهید برای واردات تجهیزات پزشکی

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مقرر شد واردات تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایثارگران توسط بنیاد شهید با اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو مجاز و از سود بازرگانی و حقوقی و عوارض گمرکی معاف شود.

به گزارش بازار، سلمان اسحاقی در تشریح نشست امروز (دوشنبه، ۱۱ دی ماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی تبصره های ارجاعی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور برای ارائه گزارش به کمیسیون تلفیق با حضور روسای بنیاد شهید و سازمان غذا و دارو و همچنین معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت خبر داد و گفت: قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید در نشست امروز مشکل کمبود جدی منابع اعتباری و مجوزها را از مشکلات جدی سازمان اعلام و درخواست کرد اعتباراتی برای بنیاد شهید دیده شود که قابلیت تخصیص داشته باشد.

وی افزود: در مورد مجوزها تاکید شد که قبل از سال ۹۸ مجوز واردات و منابع مستقل ارزی برای واردات کالا داشتند در واقع برخی از تجهیزات پزشکی تولید داخل نه تنها نمی‌تواند نیاز جانبازان قطع نخاعی‌ها و دیگر جانبازان را تامین کند بلکه بسیاری از بیماران هم نسبت به کیفیت نامناسب آنها گلایه دارند.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم ادامه داد: پس از بحث و گفت و گوهای صورت گرفته مقرر شد واردات تجهیزات پزشکی مورد نیاز ایثارگران شامل انواع ویلچر، تشک های طبی، ارتز و پروتز و اندام های مصنوعی و لوازم مصرفی بهداشتی و درمانی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران با اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو مجاز و همچنین واردات مذکور از سود بازرگانی و حقوقی و عوارض گمرکی معاف و این مصوبه برای گنجاندن در لایحه بودجه ۱۴۰۳ به کمیسیون تلفیق ارائه شود؛ این اقدام گام بلند و موثری برای حمایت از جانبازان و ایثارگران و خانواده شهدا است و امیدواریم در کمیسیون تلفیق و صحن علنی هم مورد موافقت قرار گیرد.

اسحاقی یادآور شد: در ادامه نشست سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف شد منابع حاصل از عوارض و مالیات بر ارزش افزوده فروش فرآورده‌های نفتی و گاز طبیعی را پس از کسر یک درصد مالیات سلامت با تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور صرفا برای تامین یارانه نان و دارو هزینه کند و در مورد این موضوع بحث و تبادل نظر و در نهایت مقرر شد این موضوع در قالب سه پیشنهاد کارشناسی و برای پیش بینی و گنجاندن در لایحه بودجه ۱۴۰۳ ارائه شود تا بتوان از این دو ظرفیت به خوبی بهره برد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: به طور قطع در صورت عدم توجه و تخصیص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۱۰ درصد سهم سلامت از یارانه ها در لایحه بودجه سال آینده، در حوزه بهداشت و درمان با بحران ها و مشکلات زیرساختی مواجه خواهیم شد بنابراین ضروری است این موارد مورد توجه جدی قرار گیرد. /

کد خبر: ۲۶۵٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha