۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
۹ کشوری که بیت کوین را معاف از مالیات کرده اند
در راستای استفاده از مزیت های رمز ارزها

۹ کشوری که بیت کوین را معاف از مالیات کرده اند

از جمله رمز ارزهای معروف در دنیای تجارت بیت کوین است که اگرچه در بسیاری از کشورها مبادله آن قانونی است اما در عین حال در برخی کشورها استفاده از آن در دادوستدها جلوگیری می شود وآن را غیر فانونی می دانند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «بلاک چین نیوز» نوشت: درباره قانونی شدن فناوری های بیت کوین و بلاک چین مدتهاست که صحبتهای زیادی شده است. از زمان ظهور آن در سال ۲۰۰۹، بیت کوین، به عنوان رمز ارز در تلاش است تا مزیتهایی از فرصت سرمایه گذاری تا نوآوری تکنولوژیکی، را آشکار کند. به طوری که برخی از کشورها در جهت ارتقاء پذیرش و نوآوری بهتر در صنعت به سرمایه گذاران، بر اجرای قوانین دوستانه تر تمرکز دارند. در همین راستا ۹ کشور برای تشویق در این حوزه بیت کوین را از مالیات معاف کرده اند.

اسلوونی
در سال ۲۰۱۳، وزارت دارایی اسلوونی اظهار داشت که بیت کوین نه ارز است و نه دارایی. بنابراین، بسته به نحوه استفاده از بیت کوین، از سرمایه گذاران مالیات دریافت نمی شود. به طوریکه هرگونه تجارت و فروش کالا یا خدمات در ازای رمز ارز،  و سود سرمایه حاصله معاف از مالیات است و در عین حال که سود بیت کوین نیز درآمد محسوب نمی شود.

پرتغال
تمام رمز ارزها از مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد در پرتغال معاف است. سازمان امور مالیاتی و گمرک پرتغال با استفاده از روش مشابه اسلوونی، در سال ۲۰۱۹ این معافیت را تأیید کرد. در حالی که از مشاغل هنوز هم از سود حاصل از فروش رمز ارزها مالیات گرفته می شود، مبادله بیت کوین برای ارزهای فیات بدون مالیات بر ارزش افزوده است و کاربران نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد ندارند.

بلاروس
کشور اروپای شرقی به عنوان جامعه متمرکز بر رمزنگاری شناخته می شود. به طوریکه نشانه هایی از لیبرال بودن در مورد پذیرش رمزنگاری و استفاده از خط مشی ها را درآن می توان دید. قانونی کردن ارزهای دیجیتالی و فناوری بلاک چین در اوایل سال ۲۰۱۷ انجام شد و دولت اعلام کرد که ماینینگ (استخراج رمز ارز)، تجارت و سرمایه حاصل از رمز ارزها برای تشویق تعامل با این صنعت تا سال ۲۰۲۳ معاف از مالیات خواهد بود.

آلمان
آلمان در مورد ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین از یک دیدگاه منحصر به فرد برخوردار است. در مخالفت مستقیم با بسیاری از کشورهای دیگر، آلمان اعلام کرده است که با بیت کوین همچون پول خارجی رفتار می شود. به این معنی که مبادله و سرمایه گذاری در بیت کوین و سایر رمزپایه ها به عنوان یک معامله اختصاصی و در غالب گروهایی خرد تلقی می شوند   و از مزایای معاف از مالیات می تواند استفاده کند. ارزهای دیجیتال و سود حاصل از ان در هر مقداری که بیش از یک سال نگه داشته شود معافیت از مالیات بر ارزش افزوده است.

مالت
مالت اعلام کرده است که دارایی های رمز پایه و سود حاصله معاف از مالیات است. اما از معامله گران به عنوان درآمد، مالیات اخذ می شود. در سال ۲۰۱۷، نخست وزیر این کشور استراتژی را به منظور ترویج فناوری بلاک چین و رمز ارزها تصویب و ابراز امیدواری کرد تا از قابلیت بیت کوین در ذخیره و پردازش داده های حساس به روشی غیرقابل تغییر و غیرمتمرکز استفاده شود.

هنگ کنگ
در حالی که صنعت بانکی در هنگ کنگ به ندرت به عنوان دوستدار رمزنگاری تلقی می شود، اما دولت قوانینی بسیار دلگرم کننده درباره این نوع سرمایه گذاری ارائه داده است. در سال ۲۰۱۳، دولت مجازاتهای سختگیرانه ای وضع کرد، که باعث عدم استفاده غیرقانونی از بیت کوین می شود به طوری که این رمز ارز را از عوارض مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر عایدی سرمایه محفوظ نگه داشته است. فراهم کردن چارچوبی که موجب ایجاد محیطی مناسب برای معامله گران قانونی می شود.

ژاپن
شاید بتوان گفت ژاپن دوستانه ترین کشور جهان در زمینه رمزنگاری ها است. از این رو چارچوب مشخصی را برای تنظیم ارزهای دیجیتال در اوایل سال ۲۰۱۴ ایجاد کرد. این کشور سرمایه گذاران شخصی را تشویق می کند که از طریق شرکت های بانکداری و مالی این کار را انجام دهند و دولت همچنین یک ساختار منسجم برای مبادلات بیت کوین و چگونگی تنظیم امنیت و حمایت از مشتریان فراهم کرده است. تأیید بیت کوین به عنوان روند قانونی و ارائه فضای امن برای سرمایه گذاران شخصی است و جایی که سودهای رمزپایه معاف از مالیات می شوند.

لوکزامبورگ
لوکزامبورگ کشور دیگری با سابقه طولانی در مورد  مقررات رمز ارزها شناخته می شود، لوکزامبورگ از اوایل سال ۲۰۱۴ با به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان ارز در این زمینه ورود کرد. به طوری که اولین بیت لایسنس (BitLicense) در اکتبر سال ۲۰۱۵ صادر شد و طی آن معاملات رمز ارزها از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده اند.

استونی
دولت استونی اعلام کرده است که هیچ مانع قانونی برای استفاده از رمز ارزها به عنوان یک روش پرداخت وجود ندارد و ارزها به عنوان یک ارز در نظر گرفته می شود. مشابه قوانین آلمان در مورد بیت کوین.  رمز باید ثبت شوند و یک برای جلوگیری از استفاده غیرقانونی از بیت کوین چارچوب قانونی ایجاد شود. سود رمز ارزها همانند سود سرمایه نیز مشمول مالیات است، اما معاملات رمز ارزها معاف از مالیات بر ارزش افزوده است.

کد خبر: ۲۶٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha