۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
بزرگترین ابر ترانسفورماتور کشور در گروه صنعتی ایران ترانسفو  طراحی و ساخته می شود

بزرگترین ابر ترانسفورماتور کشور در گروه صنعتی ایران ترانسفو طراحی و ساخته می شود

زنجان- بزرگترین ابر ترانسفورماتور کشور در گروه صنعتی ایران ترانسفو طراحی و ساخته می شود که امر نشان از خودباوری و خود اتکایی متخصصان ایرانی در گروه صنعتی ایران ترانسفو است.

به گزارش خبرگزاری بازار، به منظور اتصال قوی و محکم شبکه برق آسیای مرکزی و اوراسیا به شبکه برق ایران از طریق خط انتقال EHV، تفاهم‌نامه‌ای مابین گروه صنعتی ایران ترانسفو و شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان منعقد شد.

طبق این تفاهم‌نامه مقرر شد طراحی و ساخت نخستین و بزرگترین ابر ترانسفورماتور ۵۰۰ کیلووات ۶۰۰ مگاوات آمپر کشور در شرکت ایران ترانسفو انجام شود. از آنجایی که پست ۶۳.۲۳۰.۴۰۰.۵۰۰ کیلووات شهید چمران آزادشهر استان گلستان احداث و در دست توسعه است، این ترانسفورماتور پرقدرت به منظور اتصال قوی به شبکه برق اوراسیا و آسیای مرکزی از طریق کریدور جنوب دریای خزر استفاده خواهد شد؛ از سوی دیگر این ابرترانسفورماتور برای تثبیت فرکانس و ولتاژ و مبادله توان و انرژی با کشورهای همجوار نیازمند خطوط EHV است.

بزرگترین ابر ترانسفورماتور کشور در گروه صنعتی ایران ترانسفو  طراحی و ساخته می شود

دکتر موسوی تاکامی مدیر عامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اشاره به امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: ایران ترانسفو به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده ترانسفورماتورهای قدرت در خاورمیانه با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی وتجربه گرانبها در ساخت انواع ترانسفورماتورهای قدرت، توانایی ساخت این ترانسفورماتور پرقدرت را داراست.

بزرگترین ابر ترانسفورماتور کشور در گروه صنعتی ایران ترانسفو  طراحی و ساخته می شود

وی مطرح کرد: شرکت ایران ترانسفو مجهز به نرم‌افزارهای پیشرفته شبیه‌سازی و طراحی و نیز تجهیزات، ماشین‌آلات مدرن و آزمایشگاه‌های پیشرفته است و می‌تواند تایپ تست این ابرترانسفورماتور را در داخل کشور انجام داده و صنعت برق استان‌های مازندران و گلستان را در مسیر صحیح توسعه شبکه برق قرار دهد.

دکتر ظهیری مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو نیز در حاشیه مراسم امضای این تفاهمنامه با تشکر از اطمینان مدیران صنعت برق کشور و بویژه مقام عالی وزارت نیرو به گروه صنعتی ایران ترانسفو و حمایت از تولید داخل گفت: گروه صنعتی ایران ترانسفو مفتخر است که با تکیه بر دانش مهندسین وتخصص پرسنل خود توانسته با تولید انواع ابر ترانسفورماتور با توان بالای ۵۰۰ MVA نیاز صنعت برق کشور را مرتفع نماید واینک با امضای این تفاهمنامه، طراحی و تولید ابر ترانسفورماتور ۶۰۰ MVA را برای اولین بار در کشور اجرایی می نماید.

بزرگترین ابر ترانسفورماتور کشور در گروه صنعتی ایران ترانسفو  طراحی و ساخته می شود

وی افزود در گروه صنعتی ایران ترانسفو شعار «ما می‌توانیم» به باور «ما توانستیم و باز هم می توانیم» تبدیل شده است و این حاصل عنایت خداوند متعال و از برکات تلاش، کوشش وهمت تمامی پرسنل این گروه صنعتی بزرگ است که بعنوان سربازان خط مقدم جبهه صنعت با نصب العین قرار دادن فرامین رهبری عزیزمان، در جهت خود اتکایی وخود کفایی، هر روز مرزهای نوینی در صنعت ترانسفورماتور سازی کشور را در می نوردند.

لازم به ذکر است که این ابر ترانسفورماتور مجهز به سیستم‌های پایش و مانیتورینگ، سنسورهای پیشرفته اندازه‌گیری دمای هات اسپات، تجهیزات آنالیز و تحلیل گاز و رله‌های حفاظتی و تشخیص خطای دقیق و دیجیتال خواهد بود.

وزن و مشخصات بهینه این ترانسفورماتور کم تلفات با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته طراحی، شبیه‌سازی و تعیین می‌شود که پس از تولید وگذراندن مراحل تست به آزاد شهر استان گلستان ارسال میگردد.
انتهای پیام

کد خبر: ۲۶۵٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha