۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
مزایای کشت قراردادی استان تهران ابلاغ شد
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

مزایای کشت قراردادی استان تهران ابلاغ شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از ابلاغ مزایای کشاورزی قراردادی خبرداد و گفت: کمک هزینه حمل محصول خریداری شده و بیمه فراگیر محصولات از جمله مزایای اجرای این قرارداد است.

به گزارش بازار، محمود رضا آجودانی افزود: مجریان دولتی (شرکت بازرگانی دولتی، سازمان تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام) در راستای سیاست‌های حمایتی دولت و اجرای برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی، طرح کشاورزی قراردادی در گروه غلات و دانه‌های روغنی را اجرایی می نمایند

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: خرید محصول تولیدی از کشاورزان توسط بخش دولتی ایران موجب کاهش ریسک تولید و بازار و ثبات درآمد برای کشاورزان است که سود حاصل از اجرای این طرح نیز در راستای حفظ امنیت غذایی برای مردم است.

وی اظهارداشت: بهره بردارانی که اقدام به کشاورزی قراردادی نمایند ضمن بهره مندی از ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصول، کمک هزینه حمل محصول به مراکز خرید را نیز دریافت می کنند و به ازای هر یک تن محصول تحویلی به مراکز خرید تضمینی شرکت غله و خدمات بازرگانی، مبلغ صد و پنجاه هزار تومان به کشاورزان پرداخت می شود.

آجودانی، به مزایای ثبت نام الکترونیکی کشت قراردادی اشاره کرد و گفت: تمامی فرآیند عقد قرارداد اعم از ثبت نام، دریافت استعلام از مراکز مختلف مانند ثبت احوال، بانک کشاورزی، بیمه و جهاد کشاورزی در این سامانه لحاظ شده تا کشاورزان در کوتاهترین زمان اقدام به ثبت اطلاعات خود نمایند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: در سال زراعی جاری هدف گذاری ابلاغ شده برای کشت قراردادی در گروه غلات و دانه های روغنی بالغ بر ۵۶۰۰۰ هکتار دیده شده است که از یکماه گذشته همزمان با ابلاغ تاکنون بالغ بر ۲۲هزارهکتار از سطح کشت پاییزه در طرح کشاورزی قراردادی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نیز انتظار می‌رود با توجه به اجرای طرح کشاورزی قراردادی، در کشت محصولات گندم و دانه‌های روغنی شاهد استمرار و ادامه خوداتکایی و دستیابی به جهش در رشد تولید محصولات اساسی کشاورزی باشیم.

آجودانی اضافه کرد: کشاورزان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به آدرس gtc.ir، اپلیکیشن کشت قراردادی را بر روی گوشی خود دانلود و نصب کرده و در سامانه ثبت‌نام کنند تا از مزایای آن برخوردار شوند.

کد خبر: ۲۶۵٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha