۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
صادرات خرمای کرمانی به هند افزایش می‌یابد
معاون اقتصادی استاندار کرمان:

صادرات خرمای کرمانی به هند افزایش می‌یابد

کرمان- معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: شرایطی مناسبی برای تبادلات تجاری میان کرمان و هند و صادرات محصول خرما وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، امیر حسن‌ زاده در دیدار با هیات سرمایه‌ گذار هندی، ضمن ارائه ظرفیت‌ های موجود برای همکاری‌ های توسعه صادرات با هند به تشریح مزیت‌ های موجود در استان پرداخت و گفت: کشورهای توسعه یافته به دنبال بازار هستند و براساس جمعیت کشور محصول معرفی و صادر می‌ شود.

وی ادامه داد: هند از لحاظ جمعیتی بالاتر از پاکستان است و ۲۵ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌ دهند، لذا برای صادرات خرما و ارتباط ایران و هند شرایطی مناسبی است و ظرفیت‌ های زیادی برای سرمایه‌ گذاری در حوزه‌ های مختلف اقتصادی دارد.

حسن‌ زاده عنوان کرد: در بحث سرمایه‌ گذاری باید بخش خصوصی و شخصی باشد و توصیه ما این است که برای سرمایه‌ گذاری خرما و صادرات آن اعتبارسنجی افراد و شرکت‌ هایی که در حوزه خرما فعالیت دارند و همچنین امتیازبندی آنها استفاده شود.

ناصر صادقیان سرمایه‌ گذار هندی ایرانی‌ الاصل در این دیدار گفت: ما مشتاق سرمایه‌ گذاری در زمینه خرما در استان کرمان هستیم، مصرف خرما در هند بالاست، عدم کیفیت و بسته‌ بندی مناسب خرمای صادراتی وجود دارد که امیدواریم با ارتباط متقابل رفع شود.

حامد بدرآبادی رئیس دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در شرق استان کرمان گفت: صادرات خرمای ایران به خیلی از کشورها بخصوص هند انجام شده و مهمترین مشکل این است که تعداد زیادی از تجار هندی مستقیما برای خرید پسته و خرما به ایران مراجعه می‌ کنند و صرفا بدنبال قیمت پایین محصول هستند و اولویت و مسئله اصلی را قیمت لحاظ می‌ کنند.

وی گفت: در استان کرمان حدود ۷۰۰ واحد سردخانه نگهداری‌ خرما داریم و این یک کلونی بسیار بزرگ و عظیم از ظرفیت عرضه خرماست که در کشور بی‌ نظیر است، خرمای جنوب، هرمزگان، بوشهر و فارس در کرمان بسته‌ بندی و به کل دنیا ارسال می‌ شود، ۴۰ درصد حجم صادرات خرمای ایران به هندوستان و مقصد اول صادراتی خرمای ایران انجام می‌ شود.

بدرآبادی افزود: در خرید خرما تناسب قیمت با کیفیت لحاظ می‌ شود، نباید دنبال قیمت پایین بود، راه حل این است که دوستان هندی از مکان‌ ها و شرکت‌ های معتبر خریداری کنند و یک تعامل بین واردکننده‌ های خرمای هند و صادر کننده‌ ها از طریق دو تشکل صورت گیرد.

در ادامه این جلسه در خصوص خوشه صنعتی خرما در شمال و جنوب استان بحث و گفتگو شد و فعالان اقتصادی گزارشی از محصولاتی را که می‌ توانند بدون واسطه در اختیار سرمایه‌ گذاران هندی قرار دهند، ارائه کردند.

کد خبر: ۲۶۵٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha