۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
سازمان نوسازی مدارس مکلف به تایید فنی استحکام بنا و ظرفیت مدارس غیردولتی شد
با رأی موافق نمایندگان؛

سازمان نوسازی مدارس مکلف به تایید فنی استحکام بنا و ظرفیت مدارس غیردولتی شد

نمایندگان مجلس سازمان نوسازی مدارس را مکلف به تایید فنی استحکام بنا و ظرفیت مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست صحن علنی امروز (دوشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با اصلاح ماده ۱۵ این طرح با ۱۸۴ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس ماده (۱۵) اصلاحی، یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به ماده (۳۱) قانون به شرح زیر الحاق و شماره تبصره فعلی آن به (۱) اصلاح می‌شود.

در تبصره ۲ آمده است: تایید فنی استحکام بنا و ظرفیت مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با استفاده از ظرفیت مهندسان مشاور دارای گواهی صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه کشور و مورد تایید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور انجام می‌شود. وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف پنج سال به صورت اعمال ضوابط، استاندارهای فضا و تجهیزات مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی موجود، اعم از ملکی و استیجاری، اقدام نماید. همچنین رییس مرکز، اداره سنجش و تضمین کیفیت آموزش و پرورش و معاون تربیت بدنی و سلامت، معاون ابتدایی و معاون متوسطه آموزش و پرورش در شورای برنامه ریزی و نظارت مرکزی و شورای استان موضوع بندهای یک و دو ماده چهار این قانون اضافه می‌شود.

همچنین نمایندگان با بند (الف) ماده (۶) این طرح با ۱۹۲ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

کد خبر: ۲۶۵٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha