۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
مردم نخریدن مسکن را ترجیح می دهند| سایه گرانی مجدد بر بازار
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

مردم نخریدن مسکن را ترجیح می دهند| سایه گرانی مجدد بر بازار

اصفهان -رجبی؛ کارشناس حوزه مسکن گفت: اخبار ضد و نقیضی درباره واردات خودرو، بازار طلا و غیره به گوش می‌رسد و خریداران ترجیح داده‌اند که ملک خریداری نکنند و سرمایه هایشان را به بخش دیگری هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، بر اساس تحقیقات به عمل آمده تابستان امسال شاهد رشد ساخت و سازها در حوزه مسکن بودیم اما اکنون در نیمه دوم سال به نظر می رسد که این روند با کاهش محسوسی روبرو شده است.

مهرداد رجبی، از کارشناسان حوزه مسکن در گفت و گو با خبرنگار بازار و در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا این روند ادامه دار خواهد بود یا خیر اظهار کرد: با توجه به اینکه روند قیمت ها در بازار مسکن رو به صعود گذاشته و مصالح ساختمانی با قیمت های رو به افزایش رو به رو شده بعیید نیست که باز هم شاهد بالا رفتن قیمت مسکن در سال آتی و رکود بیشتر باشیم.

وی با اشاره به اینکه در بازار مسکن در هر دو حیطه یعنی هم در تولید و هم در معاملات با رکود مواجه هستیم، بیان داشت: گرچه این اتفاق جدید نیست و یکی دو سالی هست که بازار مسکن با مشکلات جدی روبرو شده است.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه در بازار مسکن بیشتر فروشنده فعالیت دارد و خریداری نیست، گفت: قیمت مسکن هم ثابت مانده است؛ چون اخبار ضد و نقیضی درباره واردات خودرو، بازار طلا و غیره به گوش می‌رسد و خریداران ترجیح داده‌اند که ملک خریداری نکنند و سرمایه هایشان را به بخش دیگری هدایت کنند.

رجبی در پاسخ به سوال دیگر بازار مبنی بر اینکه بازار مسکن درسال آینده را چطور می بینید، ابراز کرد: آن طور که پیش بینی می شود این بازار با کاهش قیمت ها روبرو نخواهد بود و بنابراین افزایش قیمت در بازار مسکن در سال آتی هم رقم خواهد خورد.

کد خبر: ۲۶۵٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد US ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      11 3
      متاسفانه املاکی ها مجددا جهت سود جویی به سمت معاملات کاذب و یا مجازی جهت افزایش قیمت ها رفته اند ،دولت محترم و قوه قضائیه بایستی جلوی این سوداگران و سود جو ها را جهت رفاه حال مردم متوسط و ضعیف بگیرد. بدترین عامل گرانی بنگاه املاک هستند.
    • رضا وطن پرست.... IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      12 3
      مطمینا افزایشی خواهد بود چون هر ساله دستمزدها بالا میره وباتوجه به اینکه دستمزد تقریبا نیمی از بها را به خود اختصاص میدهد پس کاملا مشخص هست که قیمتها افزایشی خواهد بود تو این ۴۴ سال کسی دیده که چیزی کاهشی بشه اگر هم شده مقطعی بوده ودوباره از دست دررفته خریدار برنده وفروشنده بازنده خواهد بود
    • محمد IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
      9 11
      یه چیز اقتاده تو دهنشان که مسکن گران ،گران ، ولی لوازم ساخت و کرایه خانه و بقیه اجناس که همینطور گران می‌شود حرفی نیست ، مسکن نسبت به بقیه اجناس خیلی ارزان
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      تبلیغات خوب برای بازار های ماشین،طلا،ارز باعث شده سرمایه ودلال بازی به سمت این بازارها رود،،و تبلیقاتی که برای مسکن مطرح میشود،گرفتن مالیات،نتیجه میشود رکود مسکن،ورکود در شغل های وابسته به مسکن