۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
فعالان اقتصادی آسیب دیده از کرونا در منطقه آزاد ماکو تسهیلات می‌گیرند
مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ماکو:

فعالان اقتصادی آسیب دیده از کرونا در منطقه آزاد ماکو تسهیلات می‌گیرند

ارومیه- مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو از ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی و کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در این منطقه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ماکو، محمدآذرپناه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: طی جلسه دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با معاون اول رئیس جمهور، موضوع تسری کلیه تمهیدات، امکانات، تسهیلات و مشوق های مصوب هیات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا به دارندگان مجوز فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد و ویژه و اختصاص بخشی از اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومانی تسهیلات کم بهره برای کسب و کارهای آسیب دیده از بحران کرونا در مناطق آزاد مطرح شد که مورد موافقت و تاکید قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا فعالین اقتصادی و واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، مشابه فعالان اقتصادی مستقر در سرزمین اصلی از تسهیلات مربوطه بهره مند می شوند.

آذرپناه با اذعان بر اینکه وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه کارا فراهم کرده است، افزود: صاحبان واحدهای کسب و کار و تعاونی های مشمول طرح کارفرمایی و خویش فرمایی در محدوده منطقه آزاد ماکو که در رسته های ۱۳ گانه مصوب فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و مبادرت به حفظ اشتغال موجود کرده اند مشمول این تسهیلات هستند.

وی اظهار داشت: کلیه دارندگان مجوز فعالیت اقتصادی مستقر در منطقه آزاد ماکو در رسته های ۱۳ گانه مصوب و واجد شرایط دریافت تسهیلات جهت استفاده از این تسهیلات باید نسبت به ثبت نام و تکمیل فرآیند های دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه کارا اقدام کنند.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: در پرداخت تسهیلات اولویت با واحدهایی است که لیست بیمه شاغلین مربوط به فروردین ۹۹ را تا پایان اردیبهشت به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند.

بر این اساس فعالین اقتصادی جهت استفاده از تسهیلات می بایست در سامانه کارا به آدرس corona-kara.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

کد خبر: ۲۶٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha