۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
امروز نشانی از اوج در صنعت مرغداری نیست
رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان مرغ ایران:

امروز نشانی از اوج در صنعت مرغداری نیست

ساری- طهماسبی، رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان زنجیره ای گوشت مرغ ایران با بیان این امروز نشانی از روزهای اوج صنعت مرغداری نیست، خواستار آزادسازی صادرات مازاد تولید برای بهبود بهره وری شد.

عبدالعلی طهماسبی در گفت وگو با خبرنگار بازار با بیان این که کمبود و نایابی نهاده، سامانه سازی و سامانه بازی چندگانه، چندگانه بودن ارز، قیمت دستوری، نگاه بخشی تبعیض آمیز و تشدید دخالت در توزیع وو فروش، بخشی از مشکلات صنعت مرغداری است.

وی با اظهار این که نتیحه دخالت های مداوم اضمحلال صنعت مرغداری را در پی دارد و امروز نشانی از روزگار اوج در این صنعت نیست و برای رهایی از این وضعیت باید قیمت گذاری دستوری پرهیز و فوری متوقف شود.

وی کمک به افزایش تولید و مجال دادن به بازار و عرضه و تقاضا برای متعادل سازی بازار و ایجاد رقابت را سبب بهبود بهره وری دانست و گفت: همچنین آزادسازی صادرات در فضای رقابت با بهبود بهره وری و ظرفیت سازی کنونی ضروری است.

طهماسبی با عنوان این که می توان با تولید با هدف صادرات، آن را برای تامین نیاز بازار کشورهای همسایه و فرامنطقه ای اختصاص داد، گفت: صادرات علاوه بر ارز آوری می تواند اهرمی برای تنظیم بازار داخلی باشد.

این فعال صنعت مرغداری حذف ارز ۲۸ هزار تومان را به عنوان عامل توزیع رانت و عدم انتفاع تولیدکننده و مصرف کننده، توزیع کارت پروتئین برای کمک به دهک های کم درآمد و پرداخت مستقیم یارانه در قالب جبران قدرت خرید گوشت مرغ و تخم مرغب را بهترین و منصفانه ترین راهکار برای ساماندهی بازار مرغ دانست.

کد خبر: ۲۶۵٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha