۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
۳۸ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده در قزوین امهال شد
طبق مصوبه جدید؛

۳۸ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده در قزوین امهال شد

قزوین- بهرامی، رییس اداره مدیریت‌بحران سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده در این استان مشمول استمهال شد.

علی بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره وضعیت استمهال وام‌های بانکی کشاورزان خسارت‌دیده در خشک‌سالی و سیل بیان کرد: همه بهره‌برداران بخش کشاورزی که از ابتدای سال ۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ از بانک‌های عامل تسهیلات ریالی دریافت کرده‌اند و خسارت وارده به انها در اثر حوادث غیرمترقبه به ویژه خشکسالی و سیل در بازه زمانی یادشده به تأیید کارگروه شهرستانی و استانی رسیده باشد تا سقف سه سال قابل امهال خواهد بود.

وی با اشاره به اولویت امهال وام‌های بانکی کشاورزان اضافه کرد: کشاورزانی که اصل تسهیلات دریافتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان است در اولویت نخست و آنهایی که اصل تسهیلات دریافتی از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در اولویت دوم هستند.

رییس اداره مدیریت‌بحران سازمان جهادکشاورزی قزوین ادامه داد: همچنین آن‌دسته از بهره‌بردارانی که اصل تسهیلات دریافتیشان از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان در اولویت سوم و کشاورزانی هم که وام بیش از ۲۰۰ میلیون تومان گرفته‌اند، در اولویت چهارم قرار دارند.

بهرامی با اشاره به تشکیل ۱۵ جلسه کارگروه استانی و شهرستانی برای بررسی وام‌های قابل امهال گفت: پیرو ابلاغ اعتبارات بند د تبصره ۱۶ دولت به جای کشاورزان اقساط این وام‌ها را پرداخت می‌کند که در این میان سهم استان قزوین طبق قانون بودجه امسال ۵۱ میلیارد تومان تعیین و تخصیص شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۲۸ نفر از کشاورزان آسیب‌دیده از بلایای طبیعی به بانک‌های عامل برای امهال وام‌ معرفی شدند، افزود: از ۵۱ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ‌شده در حوزه امهال وام‌های کشاورزی تاکنون ۳۸.۶ میلیارد تومان معادل ۷۶ درصد جذب شده و مابقی اعتبار تخصیصی هم به زودی جذب کامل خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۴٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha