۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
۹۷ درصد اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش‌افزوده، بدون رسیدگی پذیرش می‌شود
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی:

۹۷ درصد اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش‌افزوده، بدون رسیدگی پذیرش می‌شود

سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۹۷ درصد اظهارنامه‌ های مالیات بر ارزش افزوده بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، سید محمدهادی سبحانیان افزود: اصلاح نظام مالیاتی سال‌ها مورد مطالبه فعالان اقتصادی بوده است و اجرای قانون سامانه مودیان از پروژه‌ های اولویت ‌دار حاکمیت است که به این اصلاح کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به تاثیر و مزایای فراوان قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از جمله شفاف‌سازی و ارتقای عدالت، گفت: در مزیت این قانون، همین بس که با اجرای کامل آن، سازمان امور مالیاتی مکلف به پذیرش حدود ۹۷ درصد از اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده بدون رسیدگی است.

سبحانیان، قانون مذکور را فقط بستری برای محاسبه سیستمی مالیات فعالان اقتصادی عنوان کرد و ادامه‌داد: با اجرای این قانون، نیازی به مراجعه حضوری نیست و سازمان امور مالیاتی هم بدون رسیدگی مالیات ابرازی فعالان اقتصادی را به صورت حداکثری می ‌پذیرد.

وی اضافه‌کرد: در این بستر قانونی، اصل بر صحت اظهارات مودیان خواهد بود و بنابراین تغییر جدیدی برای محیط کسب و کار فعالان اقتصادی ایجاد می‌شود و هیچ نرخ و پایه جدید مالیاتی هم در کار نیست.

کد خبر: ۲۶۴٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha