۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
۵۰ درصد منابع مالی دولت در قانون بودجه سال آینده بر پایه مالیات است
معاون سازمان امور مالیاتی:

۵۰ درصد منابع مالی دولت در قانون بودجه سال آینده بر پایه مالیات است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمانی امور مالیاتی کشور گفت: بیش از ۵۰ درصد منابع مالی دولت در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ برپایه درآمدهای مالیاتی بنا نهاده شده است.

به گزارش بازار، حسین فردوسی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل امور مالیاتی قزوین با بیان این مطلب افزود: سهم منابع دولتی از محل درآمدهای مالیاتی ۴۰ درصد بود که افزایش آن در سال آینده نشان دهنده فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی است.

وی تاکید کرد: برای وصول مالیات باید به مودیان احترام ویژه قایل شد و برای تکریم آنان باید با تسهیل و مکانیزه کردن امور از مراجعه حضوری مودیان کاست.

فردوسی ادامه داد: خرید یا بازسازی ساختمان‌های ادارات امور مالیاتی استان‌ها در دستور کار قرار دارد و لازم است این روند در شهرستان‌ها نیز دنبال شود.

این مسوول در باره سامانه مودیان نیز اظهار کرد: مدیران استان‌ها در این زمینه مطالعه بیشتری داشته باشند، به طور قطع استقرار سامانه مودیان یک تغییر الگویی از حالت سنتی به هوشمند و شفاف است و با این سامانه فرارهای مالیاتی کاهش خواهد یافت و پنهان کاری‌ها نیز از بین می‌رود.

فردوسی خاطرنشان کرد: مالیات بر ارزش افزوده سالانه رقم‌ بزرگی را برای آبادانی شهرها در اختیار قرار می‌دهد، برای خیلی از مردم جای پرسش است که پول‌هایشان به کجا می‌رود، لازم است در این زمینه اطلاع رسانی و آگاهی‌سازی لازم انجام شود.

صدا و اعتراض مودیان را بشنوید
سید محسن خوانساریان، دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این نشست گفت: توصیه من به مدیران امور مالیاتی این است که تا می‌توانید حرف مودی را بشنوید و به لوایح اعتراضی آن‌ها توجه کنید.

وی اضافه کرد؛ توصیه می‌کنم همدلی، وفاق و اتحاد سرلوحه کار قرار گیرد، به هرحال مالیات‌ستانی در شرایط کنونی سخت و دشوار است.

خوانساریان تصریح کرد: افزایش سهم درآمدهای مالیاتی و مرحله گذار از مالیات‌ستانی سنتی به هوشمند، شرایط سختی را پیش روی ما گذاشته است.

این مسوول تاکید کرد: در فرآیند مختلف رسیدگی و تعیین و تشخیص مالیات، اصل همان اظهار مودی و اسناد و مدارک ارایه شده است.

وی افزود: آموزش سازمانی و مقوله هم‌افزایی با دانشگاه و توانمندی همکاران باید در اولویت باشد، هیات‌های حل اختلاف مالیاتی نیز لازم است که با مدیریت دادرسی همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

در پایان این آیین از خدمات عزیزالله عباسپور مدیرکل پیشین امور مالیاتی قزوین که به مدت ۲ سال ریاست این اداره کل را برعهده داشت قدردانی و سید محمود موسوی صانع به عنوان سرپرست جدید اداره کل امور مالیاتی معرفی شد.

کد خبر: ۲۶۴٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha