۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
۶ کاربرد حیاتی دستگاه اکسس کنترل (قبل از خرید بدانید)

۶ کاربرد حیاتی دستگاه اکسس کنترل (قبل از خرید بدانید)

امروزه خیلی از شرکت ‌ها و سازمان ‌ها برای افزایش سطح امنیت داخلی خود، از سیستم ‌های مختلف و به‌ خصوص اکسس کنترل کمک گرفته ‌اند.

به گزارش بازار، امروزه خیلی از شرکت ‌ها و سازمان ‌ها برای افزایش سطح امنیت داخلی خود، از سیستم ‌های مختلف و به‌ خصوص اکسس کنترل کمک گرفته ‌اند. در واقع با استفاده از این چنین دستگاهی می ‌توان به‌ راحتی سطح دسترسی کارمندان را به بخش های مختلف هر سازمان محدود کرد.

چنین دستگاه ‌هایی طوری طراحی شده که می‌ توان به کمک آن و برخی سیستم های دیگر، صرفا به کارمندانی اجازه دسترسی به بخشی از سازمان را داد که اثر انگشت یا چهره وی در سیستم کنترل تعریف شده باشد. همچنین دقت داشته باشید که این دستگاه در انتهای هر روز، یک گزارش جامع به مدیران ارائه می‌ کند.

با توجه به امکانات فوق العاده ای که چنین سیستمی می تواند برای خیلی از مدیران فراهم کند، از آن در سازمان‌ ها و شرکت های مختلف استفاده می کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با ۶ مورد از کاربرد های حیاتی این دستگاه آشنا شوید. مطمئن باشید ادامه این مقاله می تواند کمک زیادی به شما قبل از خرید چنین سیستمی بکند.

  1. اکسس کنترل برای استفاده از آسانسور

یکی از کاربرد های بسیار شایع و حیاتی که در خیلی از سازمان ‌ها و به ‌خصوص دانشگاه‌ ها شاهد آن هستیم، استفاده از چنین سیستمی برای استفاده از آسانسور است. همان‌ طور که احتمالا خودتان هم می دانید، آسانسور یکی از تجهیزات بسیار گران قیمت و با استهلاک بالا بوده که در صورت استفاده مکرر از آن، هزینه زیادی ایجاد خواهد کرد.

به همین دلیل، امروزه خیلی از سازمان ها برای ایجاد محدودیت در به کارگیری آسانسور، از چنین دستگاهی کمک گرفته اند. به عنوان مثال، در دانشگاه ها خیلی از دانشجویان اجازه استفاده از آسانسور را نداشته و تنها اساتید و کارمندان رسمی می توانند با استفاده از اثر انگشت، چهره و سایر روش های احراز هویت از آسانسور استفاده کنند.

با توجه به تعداد بالای دانشجویان، در صورتی که از چنین دستگاهی برای محدودیت دسترسی به آسانسور استفاده نشود، مطمئنا بعد از مدتی هزینه زیادی برای تعمیر آن به بار خواهد آمد. به همین دلیل، یکی از مکان های حیاتی برای به کارگیری از چنین سیستمی، آسانسورهای مجتمع مسکونی و برخی سازمان ها است.

  1. استفاده از اکسس کنترل برای اتاق های سرور

یکی از مکان هایی که نباید اجازه ورود افراد متفرقه به آن داده شود، اتاق های سرور است. این اتاق ها بیشتر برای تعمیر و کنترل سیستم های مختلف هر سازمان طراحی شده و از طریق آن به حل خیلی از مشکلات می پردازند.

۶ کاربرد حیاتی دستگاه اکسس کنترل (قبل از خرید بدانید)

در صورتی که اجازه ورود افراد متفرقه به این مکان ها داده شود، مشکلات بسیار زیادی برای سازمان ایجاد خواهد شد.

به همین دلیل، با توجه به بودجه هر سازمان، انواع مختلفی از دستگاه های اکسس کنترل برای ایجاد محدودیت دسترسی به افراد مختلف استفاده می شود. با استفاده از چنین سیستمی، مدیریت می تواند تعیین کند فقط افراد مورد تایید بتوانند به داده های این اتاق دسترسی داشته و برای حل مشکلات به وجود آمده اقدام کنند.

  1. اکسس کنترل در گیت ورود و خروج

از دیگر جاهایی که استفاده از چنین دستگاهی بسیار کارآمد بوده، گیت های ورود و خروج در مجتمع های مختلف است. این کار سبب می شود صرفا افرادی بتوانند از گیت ورودی یا خروجی عبور کنند که مجوز آن را داشته باشند.

یکی از مکان های بسیار شایعی که شاید همه شما شاهد استفاده از این نوع دستگاه بوده اید، ایستگاه های اتوبوس و به خصوص مترو در شهرهای بزرگ است. اگر تا به حال دقت کرده باشید، برای عبور افراد از گیت ورودی هر ایستگاه معمولا از چنین سیستمی استفاده شده که فرد می تواند با تهیه بلیط و نمایش بارکد آن، اجازه دسترسی داشته باشد.

  1. استفاده از دستگاه کنترل دسترسی برای پارکینگ ها

یکی دیگر از مکان هایی که می توان از امکانات چنین سیستمی استفاده کرد، پارکینگ سازمان ها و مجتمع های مسکونی است. با توجه به اینکه برای ورود خودرو به هر سازمان یا مجتمع مسکونی محدودیت وجود دارد، می توان با چنین دستگاهی، پلاک های مجاز را مشخص کرده و صرفا اجازه ورود آن ها را به ساختمان داد.

به عنوان مثال، در سازمان ها برای راحتی و رفاه کارکنان، معمولا پارکینگ هایی در نظر گرفته شده است. اما برای اینکه افراد متفرقه نتوانند خودروی خود را وارد آن کنند، باید محدودیت هایی ایجاد کرد. استفاده از چنین دستگاهی می تواند به راحتی این محدودیت را ایجاد کرده و بسیار کارآمد باشد.

  1. مدیریت پرسنل با استفاده از سیستم کنترل تردد

همان‌ طور که پیش تر هم اشاره شد، این دستگاه ها در انواع مختلفی طراحی و به بازار عرضه شده اند. قیمت اکسس کنترل نیز معمولا با توجه به امکاناتی که در اختیار سازمان قرار می دهد، متغیر است. دقت داشته باشید، برخی از انواع این سیستم ها به حافظه داخلی مجهز بوده و امکان ذخیره اطلاعات کاربران را دارد.

۶ کاربرد حیاتی دستگاه اکسس کنترل (قبل از خرید بدانید)

در واقع مدیریت می تواند با کمک چنین سیستمی، ورود و خروج کارکنان خود را به راحتی کنترل کرده و از عدم حضور آن ها مطلع شود. دستگاه معمولا اطلاعات کاربرانی که حضور خود را تایید کرده اند را ذخیره کرده و برای مدیریت ارسال می کند.

  1. استفاده از اکسس کنترل برای مراکز مهم نظامی

یکی دیگر از جاهایی که شاید کاربرد این دستگاه بیشتر به چشم آید، مراکز نظامی حساس باشد. در واقع در مراکز نظامی به همه افراد اجازه ورود به بخش های مختلف داده نمی شود. صرفا افرادی می توانند به بخش های حساس وارد شوند که مجوز آن را داشته باشند.

علاوه بر این، اطلاعات افرادی که در هر روز اجازه دسترسی به آن بخش را دریافت می کنند، در حافظه داخلی سیستم ذخیره می شود. با این کار اگر مشکلی پیش آید، مدیریت به راحتی از طریق این دستگاه به لیست تمام افراد دسترسی خواهد داشت و در کم‌ ترین زمان ممکن می توان فرد خاطی را شناسایی کرد.

جمع بندی

دستگاه های اکسس کنترل امروز با توجه به انواعی که دارد، در سازمان ها و مجتمع های مختلف کاربرد داشته و روز به روز بر محبوبیت آن ها افزوده می شود. این دستگاه ها معمولا به حافظه داخلی مجهز بوده و می توان از این ویژگی برای ثبت اطلاعات کاربران استفاده کرد.

دقت داشته باشید، معمولا چنین دستگاه هایی برای کنترل دسترسی، ورود و خروج و ثبت زمان تردد کاربرد دارد. با توجه به نیاز شرکت شما، می توانید از چنین سیستمی برای هریک از کاربردهای گفته شده استفاده کنید. دقت داشته باشید، قبل از انتخاب این سیستم، حتما نیاز خود را مشخص کنید.

کد خبر: ۲۶۴٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha