۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
افتتاح راه آهن اردبیل تا آخر امسال
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

افتتاح راه آهن اردبیل تا آخر امسال

اردبیل- وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن اردبیل – میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد بذرپاش روز شنبه در جریان بازدید از ایستگاه راه آهن اردبیل اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا قول رییس جمهور به مردم استان اردبیل در برآورده شدن آرزوها و مطالباتشان با گذشت ۲۰ سال مبنی بر تکمیل راه آهن اردبیل – میانه بر زمین نماند.

وی تصریح کرد: در حداقل زمان کارهای بر زمین مانده راه آهن اردبیل – میانه به اتمام می رسد و برای تحقق این امر ریل مورد نیاز از طریق کارخانه های داخلی تأمین خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در کنار اتمام عملیات خاکی و بتن ریزی باقیمانده در ۴۳ کیلومتر قرار است ریل مورد نیاز به میزان پنج هزار تن تأمین شده و سه هزار و ۲۰۰ تن میلگرد و ۱۷ هزار تن سیمان نیز برای اتمام کار خریداری شود.

بذرپاش از تأمین اعتبار مورد نیاز از محل تهاتر نفت، اسناد خزانه و ردیف های اعتباری ملی خبر داد و افزود: تنها ۵۰۰ متر لاینینگ، ۳۳۰ متر عرشه و برخی جزیی کاری ها در مسیرهای گلوگاهی راه آهن اردبیل – میانه باقی مانده و با تزریق ۷۵۰ میلیارد تومان امیدواریم تا پایان امسال این پروژه را آماده افتتاح کنیم.

وی از تزریق ۳۰۰ میلیارد تومان منابع نقد و اسناد خزانه در روزهای گذشته برای تکمیل این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد: ۹۰۰ میلیارد تومان برای زیرسازی، ۷۰۰ میلیارد تومان برای روسازی و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل ساختمان های ایستگاه راه آهن اردبیل – میانه نیاز است که قرار شد به تدریج این منابع تأمین شود.

وزیر دولت سیزدهم اضافه کرد: از ابتدای امسال یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراهی و راه آهن اردبیل اختصاص یافته تا شاهد حذف ۷۰ تا ۸۰ نقطه حادثه خیز و همچنین بهسازی راه ها و مسیرهای مواصلاتی این استان باشیم.

بذرپاش بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی در کنار خرید ریل مورد نیاز، تلاش خواهد کرد تا ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار را نیز به صورت اسناد خزانه تأمین و برای بازپرداخت بدهی پیمانکاران اختصاص دهد.

وزیر راه و شهرسازی دغدغه رییس جمهور را تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و برآورده شدن مطالبات مردمی در این حوزه اعلام کرد و ادامه داد: سعی ما بر این است تا در کمترین زمان این پروژه ها آماده بهره برداری شود.

کد خبر: ۲۶۴٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha