۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
ارز آوری ۹.۵ میلیون یورویی قطعات ریخته گری برای کشور
فیلم استان‌ها؛

ارز آوری ۹.۵ میلیون یورویی قطعات ریخته گری برای کشور

تبریز- مدیرعامل شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران از ارز آوری ۹.۵ میلیون یورویی قطعات ریخته گری برای کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مدیرعامل شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران گفت: طی ۹ ماهه گذشته از سال، بالغ به ۴۹ هزار تن انواع قطعات ریخته مانند بلوک سیلندر موتورها، انواع سرسیلندرها، اکسل ها، قطعات ایمنی توپی چرخ کامیونها و ... در ریخته گری تراکتورسازی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده که این رقم نسبت به مدت ۹ ماهه سال گذشته رشد ۱۰ درصدی داشته است.

ضیغمی درباره موضوع تولید تاکید کرد: آذرماه امسال ۶ هزار و ۱۵۹ تن قطعات ریخته در ریخته گری تولید شده که این رقم تولید در یک ماه بی سابقه بوده و برای اولین بار این رکورد در تاریخ ۶ دهه فعالیت ریخته گری اتفاق افتاده است.

وی آماری نیز از عرضه محصولات تولیدی مجموعهً تحت مدیریتش به مشتریان داد و گفت: در مدت یاد شده نزدیک به ۵۴ هزار تن از انواع قطعات چدنی تولیدی ریخته گری به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده که از این میزان ۸۱ درصد تولیدات در صنعت تراکتور به کار گرفته شده و ۷ درصد نیز در سایر صنایع کشور از جمله ایران خودرو، سایپا، ایران خودرو دیزل و ... و ۱۲ درصد نیز به بازارهای جهانی ارسال شده است.

ارز آوری ۹.۵ میلیون یورویی قطعات ریخته گری برای کشور

ضیغمی همچنین استفاده از توان و ظرفیت ریخته گری های سراسر کشور به منظور احیاء و حمایت از واحدهای کوچک از دیگر برنامه های ریخته گری تراکتورسازی عنوان و اضافه کرد: با این سیاست علاوه بر تامین بخشی از مازاد ظرفیت تولید از واحدهای یاد شده، زمینه ایجاد اشتغال زایی و رونق تولید در سایر شرکتهای ریخته گری کشور و بخصوص کارگاههای کوچک در حدود ۱۸ شرکت در شهر های تبریز ، مرند ، عجبشیر ، ارومیه ، اصفهان ، شهر کرد ، یزد و استان تهران فراهم شده است.

این فعال عرصه صنعت با اذعان به بحث تحریم و محدودیتها که برای حضور در بازارهای بین المللی وجود دارد افزود: علی رغم همه این مشکلات با توجه به ویژه های کیفی و کمی تولیدات ریخته گری تراکتورسازی، بیش از ۱۴ شرکت اروپایی از مشتریان قطعات این مجموعه هستند و از قطعاتی مانند فرانت ساپورت ها، توپی های چرخ و ... را که در ریخته گری تراکتورسازی تولید می شود برای محصول نهایی خود استفاده می کنند.

وی حجم صادرات ۹ ماهه گذشته ریخته گری را ۶ هزار و ۵۰۰ تن به ارزش ۸.۴ میلیون یورو اعلام و یادآور شد: فعالیتهای صادراتی و جذب مطالبات طی ۹ ماهه گذشته در مجموع نزدیک به ۹.۵ میلیون یورو برای کشور عواید ارزی به دنبال داشته که این رقم نیز رکورد جدیدی در این حوزه محسوب می شود.

کد خبر: ۲۶۴٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha