۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
اجرای طرح کنترل خودروهای باری از امروز در پایتخت
جانشین پلیس راهور اعلام کرد

اجرای طرح کنترل خودروهای باری از امروز در پایتخت

موسوی‌پور، جانشین پلیس راهور از اجرای طرح کنترل خودروهای باری از امروز خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور  گفت: طرح کنترل خودروهای باری از امروز (۷ تیرماه) در پایتخت با شدت بیشتر اجرا می‌شود به گونه‌ای که همه رانندگان متخلف از سوی ماموران پلیس راهور و دوربین‌های نظارتی جریمه می‌شوند.

وی ادامه داد: در قالب این طرح با وانت، کامیونت و تمام خودروهای حامل بارهای غیرمتعارف که اضافه بار دارند یا بارهایی با طول، عرض یا ارتفاع بیشتر از حدمجاز حمل می‌کنند، از طریق صدور جریمه برخورد می‌شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه رعایت نکردن ضوابط حمل‌بار توسط رانندگان خطرآفرین است، خاطرنشان کرد: در بحث حمل و جابه جایی بارهای سنگین مانند تیرچه‌های بلوک، آهن و موارد مشابه، پلیس با متخلفان قاطعانه برخورد می‌کند.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این طرح هم‌اکنون در تهران به صورت آزمایشی در حال اجراست و ماموران پلیس راهور پایتخت در اتوبان و بزرگراه‌ها با خودروهای متخلف برخورد و آن‌ها را متوقف می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح رانندگان خودروهای حامل بارِ کمتر از ۶ تن که از ناوگان حمل بار در شهر مجوز تردد دارند، اگر دچار تخلف‌هایی، چون پارک دوبل شوند، قاطعانه با آن‌ها برخورد می‌شود.

سرهنگ موسوی‌پور افزود: برخی از صاحبان خودروهای حامل بار نیز شب‌هنگام از راننده‌های فاقد گواهینامه استفاده می‌کنند که با اجرایی شدن این طرح، خودروهای متخلف به پارکینگ منتقل می‌شود و رانندگان فاقد گواهینامه نیز برای سیر مراحل قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار می‌گیرند.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در اجرای این طرح بسیار به آن اهمیت داده می‌شود، کنترل معاینه فنی خودروها در پایتخت است و اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد به پارکینگ انتقال داده شده و مالک آن نیز جریمه می‌شود.

کد خبر: ۲۶٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha