۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
وسعت دریاچه ارومیه به ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع رسیده است
رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه:

وسعت دریاچه ارومیه به ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع رسیده است

ارومیه- رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: وسعت این پهنه آبی هم‌اکنون به سه هزار و ۱۰۶ کیلومتر مربع رسیده است.

 به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی، فرهاد سرخوش با اشاره به آغاز فصل گرما و تبخیر بالای آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: با وجود کاهش بارندگی‌ها، تراز دریاچه ارومیه وضعیت مناسبی دارد و به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۷۲ سانتی‌متر رسیده است.

وی با اعلام اینکه وسعت این پهنه آبی هم‌اکنون به سه هزار و ۱۰۶ کیلومتر مربع رسیده است، اظهار داشت: با تلاش دولت تدبیر و امید، احیای این دریاچه طبق برنامه در حال انجام است.

سرخوش با اعلام اینکه حجم آب دریاچه ارومیه به چهار میلیارد و ۶۸۰ میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: این امر به علت تبخیر بالای آب در فصل گرماست که همه ساله در تابستان رخ می دهد.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال جاری و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به این دریاچه دی‌ماه امسال همزمان با سفر رییس جمهوری به استان افتتاح می‌شود.

با وجود این افزایش نسبی تراز، نمودار تغییرات ۳۰ ساله دریاچه ارومیه بر پایه داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که این دریاچه هنوز با روزهای خوب خود فاصله زیادی دارد و افزایش بارش‌ها و استفاده بهینه از منابع آبی بر اساس سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه می‌تواند ضمن ادامه روند افزایش تراز آب این دریاچه، به احیای کامل آن بیانجامد.

کد خبر: ۲۶٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha