مجموع عملیات تخلیه و بارگیری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام(ره) به ۳۴ میلیون تن رسید
از ابتدای امسال تاکنون؛

مجموع عملیات تخلیه و بارگیری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام(ره) به ۳۴ میلیون تن رسید

گرایلو، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۳۳ میلیون ۹۰۴هزار تن رسید.

به گزارش بازار، ابوطالب گرایلو با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی (ره) از ظرفیت بالایی در حوزه تخلیه و نگهداری کالای اساسی برخوردار است، اظهار کرد: باتوجه به تخلیه و بارگیری ۳۳ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۵۵۵ تن کالا در این بندر طی سال جاری، از این میزان ٢٠ میلیون و ۶۵۱ هزار تن مربوط به بارگیری و بیش از ١٣میلیون و ۷۴۷ هزار مربوط به تخلیه کالا در این بندر است.

وی تصریح‌کرد: این بندر همچنین از قابلیت‌های ترانزیتی و ترانشیپی (کالاهای نفتی و غیر نفتی) به کشورهای عراق، ترکیه و حوزه قفقاز، مطلوب‌ترین بندر در کاهش زمان هزینه انتقال کالا به مراکز مصرفی کشور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اضافه‌کرد: عملکرد این بندر در حوزه ترانزیت کالا از ابتدای امسال تاکنون، ٢ میلیون و ۵١٠هزار و ۶٠٢ تن بوده که نسبت به ۹ ماهه نخست سال گذشته، ۱۷۲ درصد رشد داشته است.

به گفته گرایلو، ترانزیت کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی (ره) از ٩٢۴ هزار و ۵٩٨ تن در سال ۱۴۰۱ به ٢ میلیون و ۵١٠ هزار و ۶٠٢ تن در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی همچنین میزان رشد کالاهای صادراتی از این بندر را نسبت به سال گذشته ۹ درصد عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۱۶ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۴۴۹ تن کالا از بندر امام‌خمینی (ره). به مقصد کشورهای مختلف با شناورهای اقیانوس‌پیما بارگیری شده‌است.

گرایلو تصریح‌کرد: همچنین مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری مواد معدنی و شیمیایی در ۹ ماهه سال ١۴٠٢ به هفت میلیون و ١٣ ۴ هزار و ۶١۵ تن رسیده که نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته ١٣ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در ۹ ماهه امسال با رشد ۱۷ درصدی به بیش از ۱۵ میلیون و ۵۱ هزار تن رسیده است.

بندر امام‌خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر استراتژیک کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است. پارسال حدود ۴۳ میلیون تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن کالای اساسی بود. این منطقه ویژه تأمین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

کد خبر: ۲۶۴٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha