۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
قیمت نزولی مس طی دو سال گذشته | تغییرات ناگهانی، برنامه ریزی تولید کننده را بهم می ریزد
قائم مقام مدیریت شرکت «رسانا کابل» تاکید کرد؛

قیمت نزولی مس طی دو سال گذشته | تغییرات ناگهانی، برنامه ریزی تولید کننده را بهم می ریزد

گرگان- ستخر، قائم مقام مدیریت شرکت «رسانا کابل» با اشاره به اینکه مدت دو سال است که قیمت مس نزولی بوده، گفت: متاسفانه تغییرات ناگهانی، برنامه ریزی تولید کننده را بهم می ریزد.

رضا ستخر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت «رسانا کابل» از تولید کنندگان سیم و کابل کشوربوده که از دهه ۷۰ آغاز به کار کرده است.

قائم مقام مدیریت شرکت رسانا کابل افزود: از سال ۷۱ به تدریج سعی کردیم براساس نیاز بازار محصولات را به روز پیش ببریم و در آنچه که مورد مصرف کشور است تولید و جایگاه خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سیم و کابل محصول صادراتی نیست، ادامه داد: این محصول معمولا برای مصرف داخل تولید می شود و در کنار آن شاید در برخی مواقع به کشورهای همسایه نیز صادرات داشته باشیم .

ستخر با اشاره به اینکه با وجود شرایط تحریم، مبادله کالا خیلی سخت انجام می شود، افزود: تضامین مورد نیاز صادرات باید از سیستم بانکی بگذرد و به دلیل تحریم ها این کار کمی با مشکل مواجه است لذا تجارت به صورت چمدانی انجام می شود که این مسئله دلیل عدم تمایل ما به صادرات است.

وی با بیان اینکه نوسانات ارزی در کشور، صادرات را با مشکل مواجه می کند، ادامه داد: قیمت سیم و کابل تحت تاثیر دلار قرار دارد و تغییرات ناگهانی بالا و پایین به هیچ وجه مطلوب نیست زیرا برنامه ریزی انجام شده را به هم می ریزد.

قائم مقام شرکت رسا کابل با اشاره به اینکه ۸۰ درصد ماده اولیه محصولات این شرکت از مس تشکیل شده، خاطرنشان کرد: مس عمدتا از منابع داخلی تامین می شود و شرکت های معتبر خوبی در این حوزه فعالیت می کنند.

وی افزود: فلزات در همه دنیا یک قیمت جهانی دارند و در کشور ما نیز فعالیت بورس لندن برای قیمت گذاری ملاک است.

ستخر ادامه داد: مدت دو سال است که قیمت مس برای تولید کابل نزولی بوده و تغییرات ناگهانی بسیاری در این حوزه وجود داشته که بر روی تولید کننده فشار وارد می کند.

کد خبر: ۲۶۴٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha