۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳
فروش در حد صفر برخی شرکت های دانش بنیان| افزایش حمایت های دولت در دستور کار است
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

فروش در حد صفر برخی شرکت های دانش بنیان| افزایش حمایت های دولت در دستور کار است

اصفهان-فتح اللهی، معاون ارزیابی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت:یکی از نامطلوبیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، فروش بسیار کم و بعضاً صفر است اما در مدل جدید ارزیابی، با افزایش حمایت به رشد فروش کمک می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، آیین نامه جدید ارزیابی و حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان از اوایل مردادماه اجرایی شده اما برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور همچنان از مفاد این آیین‌نامه بی اطلاع یا کم اطلاع هستند.

بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در مرحله تولید، کالاهای ارائه شده باید در حال تولید بوده یا حداقل در مقیاس آزمایشگاهی (با قابلیت بررسی فنی)‌ ساخته شده باشند؛احراز معیار مرحله تولید برای خدمات مورد ارزیابی از طریق مستندات مثبته فروش انجام می‌شود.

روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور پیشتر گفته بود که در یک مطالعه نزدیک به ۶ ماه با مشارکت حدود ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان، آیین نامه ارزیابی و حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان تغییر اساسی یافته و تلاش شده تا ضمن تقویت نقاط قوت آیین‌نامه قبلی، نقاط ضعف آن در آیین نامه جدید برطرف شود.

رشد فروش با افزایش سطح حمایت های دولت

و اما در این ارتباط حسین فتح الهی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره شیوه جدید ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای کمک به این شرکت ها اظهار کرد: یکی از نامطلوبیت‌های موجود میان شرکت‌های دانش‌بنیان، فروش بسیار کم و بعضاً صفر برخی از شرکت‌ها است، بنابراین در مدل جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها شرکت‌ها را از طریق افزایش سطح حمایت‌ها به رشد فروش تشویق می‌کنیم.

وی افزود: بر اساس مدل ارزیابی جدید دانش‌بنیان‌ها، شرکت‌ها در ابتدا بر اساس حجم فروش طبق اظهارنامه مالیاتی آخرین سال مالی ارزیابی می‌شوند. در این ارزیابی شرکت‌های نوپا که فروش کمتر از پنج میلیارد تومان در سال دارند، به صورت مجازی ارزیابی و حداکثر ۱۵روز پس از نهایی شدن درخواست شرکت‌ها و ارسال مدارک، نتیجه به شرکت اعلام می‌شود.

اگر شرکت‌ها به هر دلیلی از نتیجه ارزیابی خود رضایت لازم را نداشته باشند، امکان درخواست ارزیابی مجدد وجود دارد، نکته مهم در اینجا وجود ادله منطقی و محکم است که شرکت‌ها باید به آن توجه کنند.

معاون دفتر ارزیابی معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت حفظ محرمانگی شرکت‌ها، در آیین‌نامه ارزیابی جدید شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور، بخشی تحت عنوان «نشانگر» پیش بینی شده است.

فتح الهی تصریح کرد: اگر شرکت‌ها به هر دلیلی از نتیجه ارزیابی خود رضایت لازم را نداشته باشند، امکان درخواست ارزیابی مجدد وجود دارد. در این صورت پس از اعلام اعتراض، گروه جداگانه‌ای از ارزیاب‌های اولیه، شرکت را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام خواهند کرد. نکته مهم در اینجا وجود ادله منطقی و محکم است که شرکت‌ها باید به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تمام تلاش خود را برای ارزیابی صحیح و بدون خطا به کار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۶۴٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha