۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
هزینه ۸۰ درصد شهر گرگان روی دوش انبوه سازان 
دبیر انجمن انبوه سازان گلستان تاکید کرد؛

هزینه ۸۰ درصد شهر گرگان روی دوش انبوه سازان 

گرگان- دبیر انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان گلستان با بیان اینکه هزینه ۸۰ درصد شهر گرگان روی دوش انبوه سازان است، گفت: باید تمام شهروندان در پرداخت هزینه خدمات شهری مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید رضا محبی عصر پنجشنبه در نشست با اعضای شورای شهر گرگان اظهار کرد: انبوه سازان به عنوان کمتر از پنج درصد جامعه، هزینه حدود ۸۰ درصد شهر را پرداخت می کنند.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان گلستان افزود: سال گذشته به بهانه قانون درآمد های پایدار مشوق های انبوه سازی حذف شد.

وی گفت: انبوه سازان به نوعی مشتری های همیشگی شهرداری هستند و به همین واسطه باید تفاوتی بین سازندگان با سایر افراد وجود داشته باشد.

محبی اضافه کرد: درخواست ما اعمال مجدد مشوق ها است زیرا این موضوع موجب ایجاد انگیزه برای سازندگان خواهد شد.

وی بیان کرد: چرا نباید عوارض نوسازی از تمام شهروندان دریافت شود و یا مبلغ دریافتی از آنان بسیار ناچیز باشد؟ و صرفا هزینه شهر از جیب عده محدودی یعنی انبوه سازان تامین شود.

دبیر انجمن انبوه سازان تاکید کرد: باید تمام شهروندان در پرداخت هزینه نگهداری، خدمات شهری و اداره شهر مشارکت داشته باشند نه اینکه صرفا تعداد اندکی این هزینه ها را بپردازند.

محبی تصریح کرد: عده ای تصور می کنند انبوه سازان منبعی از سرمایه هستند که می توانند هر مبلغی را بپردازند در صورتی که این گونه نیست.

وی گفت: انبوه ساز اگر سرمایه خود را به سمت و سوی دلالی و خرید و فروش ببرد با زحمت کمتر و بدون دردسر سود بیشتری را کسب خواهد کرد اما چنین اقدامی نکرده و نمی کند.

وی اضافه کرد: انبوه ساز سعی در پا برجا ماندن صنعت ساختمان و حفظ اشتغال عده کثیری از نیروهای استادکار و کارگر دارد که چندین سال با آنها همکاری داشته و با این صنعت در ارتباط هستند.

کد خبر: ۲۶۴٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha