۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
اجرای طرح آبخیزداری در خرم‌آباد نیازمند ۴۴ میلیارد تومان اعتبار است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

اجرای طرح آبخیزداری در خرم‌آباد نیازمند ۴۴ میلیارد تومان اعتبار است

لرستان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز کرگانه به مساحت ۲۳ هزار هکتار گفت: اجرای طرح آبخیزداری در خرم‌آباد نیازمند ۴۴ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی لرستان، شیرزاد نجفی از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز کرگانه با مساحت ۲۳ هزار هکتار خبر داد و اظهار داشت: این حوزه یکی از سرشاخه‌های اصلی خرم رود خرم‌آباد است که بخش زیادی از سیلاب این شهر در این محل سرچشمه می‌گیرد.

وی افزود: این حوزه در قسمت شرق شهرستان خرم‌آباد واقع شده که رواناب‌ها پس از عبور از رودخانه وارد شهر می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان عنوان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در سنوات قبل، رواناب حاصل از بارش در این حوزه نقش مهمی در تخریب پل‌ها، تاسیسات، منازل مسکونی و... داشته  به طوری که در سیل ۹۸ شاهد تخریب پل‌های اناری و بهداری در اثر رواناب حاصل از این حوزه بودیم.

وی بیان کرد: به منظور کنترل سیلاب شهر خرم‌آباد، جلوگیری از تخریب منازل مسکونی، پل‌ها و... اجرای عملیات آبخیزداری در این حوزه در دستور کار منابع طبیعی استان قرار گرفت که بدین منظور اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری شامل سازه‌های مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژی در نظر گرفته شده است.

نجفی تصریح کرد: به منظور کنترل سیلاب حاصل از این حوزه، نیاز به اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان است که امیدوارم با تخصیص اعتبارات لازم در سنوات آتی بتوان از سیلابی شدن این حوزه، فرسایش خاک و حمل رسوب جلوگیری کرد.

کد خبر: ۲۶٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha