۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
تخصیص آب «سد فینسک» برای استان سمنان ابلاغ شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:

تخصیص آب «سد فینسک» برای استان سمنان ابلاغ شد

سمنان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از ابلاغ اعتبار پروژه مهم احداث خط انتقال آب سد فینسک به سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن عسکری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی شرکت آب منطقه ای سمنان از اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ طرح خط انتقال آب از فینسک به شهرهای مرکزی استان سمنان خبر داد.

وی گفت: بر اساس این مجوز و مکاتبه رسمی رئیس سازمان برنامه بودجه کشور به وزارت نیرو ( متعاقب ابلاغیه تخصیص آب سد فینسک)، مصوبه اجرای طرح خط انتقال آب از فینسک به شهرستان های مرکزی استان سمنان، موضوع کمیسیون ماده ۲۳ قانون الحاق ۲ ابلاغ شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان همچنین گفت: بر این اساس، تاریخ شروع عملیات اجرایی سال ۱۴۰۳ با برآورد ۱۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال و برای مدت پنج سال لحاظ شده است.

عسگری با اشاره به وقوع خشکسالی‌های پی‌درپی در استان سمنان ابراز امیدواری کرد تا با پیگیری تأمین اعتبار به موقع و همزمان با اجرای سد، عملیات آبرسانی نیز به انجام برسد.

وی با اشاره به اینکه از مهم ترین دغدغه های وزارت نیرو تامین آب شرب است، افزود: امید است با اجرای این طرح بخشی از نیاز آب شرب سمنان ،مهدی شهر، سرخه، شهمیرزاد، درجزین و روستاهای متصل به شبکه شرب شهری سمنان، براساس تخصیص آب ابلاغی در زمان اوج مصرف در ماه‌های گرم سال تأمین شود.

کد خبر: ۲۶۴٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha