۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
جذب ۵ سرمایه گذار با سرمایه ۴ هزار میلیارد تومان در بندر امیرآباد
مدیرکل بندرامیرآباد خبر داد؛

جذب ۵ سرمایه گذار با سرمایه ۴ هزار میلیارد تومان در بندر امیرآباد

بهشهر- موسی پور، مدیرکل بندر امیرآباد از جذب پنج سرمایه گذار با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومان در این بندر خبر داد.

محمدعلی موسی پور در گفت وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ابلاغ سیاست های اقتصاد دریامحور وظایف بنادر مشخص شده است، افزود: مقدمات توسعه ظرفیت بندر به ۱۰ میلیون تن در دستور کار قرار دارد و پیش نویس آن تهیه و به دستگاه های مربوط ارسال شده است.

وی با اظهار این که در حوزه جذب سرمایه گذاری پنج قرارداد با مبلغ چهار هزار میلیارد تومان انجام شده است، آن را در راستای توسعه اقتصاد دریامحور برشمرد و گفت: همچنین تصویب منطقه آزاد مازندران به توسعه استان کمک می کند.

وی با عنوان این که شکل گیری مناطق آزاد سبب می شود تا نسل بنادر تغییر کند، گفت: در حال حاضر ۴۴ سرمایه گذار داخلی و خارجی در بندر وجود دارد و پنج سرمایه گذار نیز جدید جذب شده است.

موسی پور قرارگرفتن منطقه آزاد و بنادر را مستلزم هم افزایی بین بخش ها برشمرد و گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که اولویت و شناسایی سرمایه گذار به سمتی برود که بتواند سیاست های اجرایی بنادر در مناطق آزاد محقق شود.

مدیرکل بندر امیرآباد با اظهار این که برخی از صنایع شکل گرفته در بنادر به گونه ای طراحی شده است که در راستای سیاست های اقتصاد دریامحور است، گفت: بسیاری از کشورهای حاشیه دریای خزر و خلیج فارس نیازمند کالاهای استان هستند.

وی تاکید کرد: اولویت بندی صنایع باید با نگاه دوبعدی مناطق آزاد وبنادر طراحی شود.

کد خبر: ۲۶۴٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha