۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
اعطای تخفیفات ویژه برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان خبر داد

اعطای تخفیفات ویژه برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان

اهواز- محمدیان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: اعطای تخفیفات ویژه برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان یکی از اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی برای توسعه واحدهای دانش محور است.

اخلاق محمدیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: این شرکت به منظور کاهش اثرات تحریمی اقدام به حمایت از واحدهای صادراتی به منظور کمک به حضور در نمایشگاه‌های خارجی به صورت تخصصی و همچنین نسبت به مطالعه بازار کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای خزر برای امکان سنجی و حضور هدفمند واحدها اقدام کرده است.

وی افزود: یکی از تأثیرات تحریم را می‌توان بر واردات برخی از مواد اولیه واحدهای صنعتی که امکان ساخت در داخل نیست عنوان کرد و همچنین صادرات محصولات به کشورهای مختلف و کاهش رقابت پذیری با رقبای خارجی از دیگر مواردی است که می‌توان به عنوان عامل سوم نام برد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ادامه داد: با احصاء نیاز به مواد اولیه، ماشین آلات و فن آوری واحدهای صنعتی که از طریق واردات تامین می‌شود و تلاش برای برپایی نمایشگاه دائمی به منظور عرضه نمونه محصولات وارداتی و  دعوت از سازندگان با هدف بومی سازی از دیگر اقداماتی است که این شرکت در حال انجام دارد و ضمن افزایش رقابت پذیری واحدها و کاهش هزینه‌های تمام شده در خروج ارز از کشور نیز تأثیر بسزایی دارد.

محمدیان یادآور شد: اعطای تخفیفات ویژه برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان، کمک به استقرار در ساختمان مرکز خدمات فناوری و کسب و کار استان و کمک به معرفی محصولات از قبیل مصاحبه و پخش از شبکه‌های مختلف تلویزیون از جمله اقدامات انجام شده این شرکت برای توسعه واحدهای دانش محور است.

وی در پایان گفت: کمک به حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و کمک به شناسایی گلوگاه ها و تلاش به منظور ارائه راهکارهای لازم توسط معاونت صنایع کوچک نیز از دیگر اقدامات است.

کد خبر: ۲۶٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha