۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
ورود دانش بنیان ها به شهرکهای صنعتی؛ ۲۶۰هکتار به زیست بوم علم و فناوری در شهرک های صنعتی اضافه میشود
برگزاری سومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان

ورود دانش بنیان ها به شهرکهای صنعتی؛ ۲۶۰هکتار به زیست بوم علم و فناوری در شهرک های صنعتی اضافه میشود

در سومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان که با محوریت صنایع کوچک در حال برگزاری است، مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک گفت: ۲۶۰هکتار به زیست بوم علم و فناوری کشور در شهرک های صنعتی اضافه خواهد شد.

بازار؛ گروه صنعت: ‌سومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان با محوریت صنایع کوچک، زیست بوم فناوری با حضور وزرای صمت، علوم، مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، صنعتگران و دیگر مقامات ملی امروز پنجشنبه هفتم دی ماه در سالن همایش‌ های هتل ارم در حال برگزاری است.

در ابتدای مراسم فرشاد مقیمی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: این رویداد ملی با اهدافی در هفت محور از جمله ایجاد و توسعه و ایجاد فن بازارهای منطقه ای، توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه، پیاده سازی و آماده سازی بنگاه ها، استقرار شرکت های دانش بنیان در شهرک های صنعتی برگزار می شود.

مقیمی با اشاره به رویکردهایی که سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی دنبال می کند، افزود: ایجاد و توسعه شهرک های فناوری مراکز خدمات فناوری و کسب و کارها و کلینیک های کسب و کار، ایجاد و توسعه فن بازارها، ایجاد و توسعه مراکز نوآوری خوشه ها و رشته های صنعت ها، آماده سازی بنگاه ها برای ورود به صنعت و غیره از اصلی ترین رویکردها و اهدافی است که توسط سازمان دنبال می شود.

وی خاطر نشان کرد: در واقع سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران زیرساخت های ورود شرکت های دانش بنیان به شهرک های صنعتی مهیا می سازد.

مدیریت مصرف انرژی در زمان اوج بار

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران همچنین خاطر نشان کرد: با انعقاد تفاهم نامه ای که بین وزارت صمت و وزارت علوم امروز شکل خواهد کرفت، ۲۶۰هکتار به زیست بوم علم و فناوری کشور در شهرک های صنعتی اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۱۸۸ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی به شرکت های دانش بنیان در قالب فعالیت های فن بازار منطقه ای شناسایی و معرفی خواهد شد. مقیمی با اشاره به مشکل تامین انرژی شهرک های صنعتی مشوز گقت: در راستای فراهم کرذن شرایط کاهش مصرف انرژی و مدیریت مصرف انرژی در زمان اوج بار، پروژه موفقی که در یکی از شهرک های صنغتی انجام شده را به دیگر شهرک ها تعمیم خواهیم داد.

کد خبر: ۲۶۴٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha