۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
سازمان حسابرسی مرجع اعلام آلایندگی نیست
جوابیه پالایشگاه بیدبلند به حواشی تندیس صنعت سبز؛

سازمان حسابرسی مرجع اعلام آلایندگی نیست

پالایشگاه بیدبلند استناد به گزارش حسابرسی برای آلاینده بودن این مجتمع را رد کرده و اعلام کرده است که مرجع تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست است.

به گزارش بازار، هفته گذشته پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس تندیس صنعت سبز را توسط سازمان حفاظت محیط زیست کسب کرد. پس از آن برخی رسانه‌ها مدعی شدند که این پالایشگاه آلاینده است و به گزارش سازمان حسابرسی استناد کرده‌اند.

روابط عمومی پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در جوابیه‌ای نوشت که مرجع اعلام آلایندگی یا سبز بودن صنعت سازمان حفاظت محیط زیست است نه سازمان حسابرسی. در بخشی از این جوابیه آمده است: بر همین اساس هفته گذشته برای دومین سال متوالی پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در بیست و چهارمین رویداد ملی معرفی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز موفق به کسب تندیس ارزشمند سیمین صنعت سبز توسط سازمان ملی محیط زیست شد.

درباره ادعای مطرح شده در خصوص تأمین خوراک یادآور می‌شود بزرگترین پروژه جمع‌آوری گازهای همراه توسط این شرکت و هلدینگ خلیج فارس به ارزش ۱.۱ میلیارد یورو در حال اجراست و این شرکت به عنوان زیست محیطی‌ترین طرح صنعت نفت کشور علاوه بر پوشش بخش قابل توجه تعهدات صنعت نفت ایران در معاهدات بین‌المللی مبنی بر کاهش گازهای گلخانه‌ای نقش قابل توجهی در کاهش آلایندگی هوا و خاموش کردن فلرها داشته و تنها سال گذشته چندین میلیون تن متان را به شبکه گاز کشور تزریق کرده است. دیگر ادعاهای مطرح شده در این خبر نیز کذب است و به راحتی از مراجع رسمی قابل استعلام است.

کد خبر: ۲۶۴٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدرضا امیرزاده DE ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 0
      ای باری کلا. آخه سازمان حسابرسی چکارش به این فضولی ها، سازمان باید اول نقش بازرس قانونی در شرکت‌های بورسی و فرابورس و غیربورسی را پیگیری کند و مسولیت ها و پاسخ گویی های قانونی و حرفه ای حسابرسان و بازرسان شرکتها را به کمک دولت و قوه مقننه ، قانونگذاری و نظارت کند چرا که هیچ بازرس قانونی در هیچ شرکتی ،وظایف قانونی خویش را طبق قانون در خصوص اعلام وقوع جرم به مراجع قضایی انجام نمی دهد آستانه اهمیت در گزارشگری حسابرسان به گزارشات بازرسان قانونی هم سرایت داده می شود آخه مگه میشه در یک شرکت بزرگ بورسی ، مبالغ مثلا کمتر یک همت گزارش نشود چند بند آبکی با عبارات محافظه کارانه و فنی و مبهم و دو پهلو و مجمل و بی فایده در گزارشات حسابرسان مستقل عصو جامعه حسابداران رسمی و گزارشات سازمان حسابرسی ، بطور کلی گویی وجود دارد و می آید و دردی از سهامداران و ذینفعان صورتهای مالی و دولت حل نمی‌کند سازمان حسابرسی به عنوان مرجع و متولی استاندارسازی و تدوین ضوابط حسابرسی ، خیلی ضعیف عمل کرده و حق وحقوق و غبطه و مصلحت سهامداران طبق شرایط ومتن فعلی گزارشات بازرسان قانونی و حسابرسان مستقل مراعات نمی گردد