سککوک می‌تواند ضعف‌های تامین مالی در کشور را پوشش دهد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

سککوک می‌تواند ضعف‌های تامین مالی در کشور را پوشش دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم بر ضرورت تقویت زنجیره تأمین مالی کشور باهدف اتمام پروژه های نیمه تمام،تأکید کرد.

بازار: به نقل از آرمان ملی آنلاین - حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به نقش موثر تقویت زنجیره تأمین مالی اظهار داشت: برخی از پروژه‌ها در کشور یا نیمه‌کاره هستند و یا اصلاً شروع نشده‌اند، البته دولت سیزدهم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره و یا از قبل تعریف‌شده، پروژه جدیدی را آغاز نکند که واقعا این اقدام قابل تحسین است اما پروژه‌های نیمه‌کاره برای اینکه به پایان برسند باید تأمین مالی شوند و تأمین مالی یا از طریق بورس اتفاق می‌افتد یا از طریق بانک‌ها و یا از طریق اوراق.

وی با اشاره به ضرورت توسعه سامانه های به روز، در زنجیره تأمین مالی افزود: در این میان بانک‌ها نقش مهمی در تأمین مالی دارند و به جد می‌توان گفت اثربخشی بانک‌ها حتی با اشاره به از بورس و فروش اوراق هم بیشتر است ولی به شرط اینکه زنجیره تأمین مالی قوی و به‌روزی وجود داشته باشد. در کشور چندین نوع بستر و یا سامانه تأمین مالی تعریف شده اما هریک ایرادات و انتقاداتی را به همراه داشته‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان اینکه سککوک در صدد پرکردن خلأهای موجود در زنجیره تأمین مالی است، گفت: سککوک در حوزه اشتغال و حمایت از تولید،به عنوان شعار محوری سال، گام برداشته که می بایست گسترش یابد، در آن صورت، به جد می‌توان گفت این سامانه نقش مهم و پیشران در نظام تأمین مالی کشور دارد. به عبارت بهتر سککوک باید بیش از این، بر رشد تولید و مهار تورم متمرکز شود، زیرا اگر هم تولید رشد پیدا کند و هم تورم مهار شود سپس ازدواج و اشتغال توسعه پیدا می‌کند و کشور در مسیر جوانی جمعیت و رشد و پیشرفت و شور و نشاط قرار می‌گیرد.

موسوی خاطرنشان کرد: به باور من سککوک با استفاده بیستر از تجربیات افراد متخصص،می تواند بستر داده‌هایش را رشد و توسعه بخشد و همچنین ضعف های زنجیره تأمین مالی کشور را احصاء و برطرف نماید؛. گرچه سککوک، اتفاق مثبتی برای زنجیره تأمین مالی کشور قلمداد می شود.

کد خبر: ۲۶۴٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha