۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
عراق خواستار همکاری ایران در پروژه‌های نفتی و گازی است
وزیر نفت عراق در دیدار با اوجی:

عراق خواستار همکاری ایران در پروژه‌های نفتی و گازی است

وزیر نفت عراق در دیدار با وزیر نفت کشورمان گفت: در زمینه اکتشاف و توسعه میادین نفت و گاز به خصوص در دریا و خشکی خواستار مشارکت ایران در این پروژه‌ها هستیم.

به گزارش بازار، جواد اوجی، وزیر نفت کشورمان صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی وزارت نفت با هیان عبدالغنی عبدالزهرا، وزیر نفت کشور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. قرار است پس از این دیدار چند قرارداد نفتی میان وزرای ایران و عراق امضا شود.

اوجی در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به وزیر نفت عراق و هیئت همراه و گرامیداشت مقام شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، گسترش روابط با عراق به عنوان یکی از همسایگان ایران را مورد توجه دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور خواند و اظهار کرد: پیوندهای عمیق و مشترکی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق برقرار است.

ایران و عراق در اوپک و اوپک پلاس مواضع مشترکی دارند
وی افزود: از میزبانی ملت و دولت عراق از زائران ایرانی به خصوص در مراسم اربعین حسینی تشکر می‌کنم و امروز همه شاهد ثبات و امنیت و رشد اقتصادی عراق هستند و ایران از این موضوع خوشحال است.

وزیر نفت با بیان اینکه هر ایران و عراق در اوپک و اوپک پلاس مواضع مشترکی دارند بیان کرد: هم ایران و هم عراق دارای ذخایر هیدوکربونی نفت و گاز هستند که می‌توانیم در این زمینه توسعه گسترده داشته باشیم که هم به نفع ایران و هم به نفع عراق باشد.

عراق خواستار همکاری ایران در پروژه‌های نفتی و گازی است
عبدالغنی عبدالزهرا، وزیر نفت عراق هم هم ضمن تشکر از وزیر نفت کشورمان به دلیل دعوت به ایران، یاد شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس را گرامی داشت، با اشاره به توسعه روز افزون روابط میان دو ملت در دوره جدید، گفت: خدماتی که ملت عراق در مراسم زیارت اربعین به زوار امام حسین به ویژه زائران ایرانی ارائه کردند، مایه افتخار ماست و امیدواریم این خدمات رسانی سال‌ها ادامه داشته باشد.

وی در خصوص مواضع اخیر اتخاذ شده در اپک و اوپک پلاس گفت: مواضعی که در اپک و اپک پلاس اتخاذ شد باعث ثبات قیمت نفت شده است. ثبات قیمت نفت هم برای تولید کنندگان هم مصرف کنندگان و هم شرکت‌های سرمایه‌گذار مفید است.

وزیر نفت عراق توسعه روابط دو کشور به ویژه در زمینه نفت و انرژی را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد: نخست وزیر عراق خواستار توسعه بیشتر روابط با ایران است.

عبدالغنی عبدالزهرا همچنین گفت: در دیدار قبلی که با یکدیگر داشتیم به بررسی بسیاری از پروژه‌های مشترک پرداختیم که ایران می‌تواند در آنها به عراق کمک کند که از جمله آنها توسعه برخی میادین مشترک است.

وی بیان کرد: علاوه بر آن برخی بلوک‌های اکتشافی داریم که ایران می‌تواند در توسعه آنها با ما شریک باشد.

وزیر نفت عراق اظهار داشت: در جلسه قبل در خصوص بلوک اکتشافی در خشکی صحبت کردم. علاوه بر این برخی میدان‌های نفتی در دریا هم هستند که خواستار مشارکت ایران در این پروژه‌ها هستیم.

عبدالغنی عبدالزهرا بیان کرد: همچنین برخی بلوک‌های یکپارچه و برخی پروژه‌های پتروشیمی از جمله مواردی هستند که خواستار همکاری ایران در آنها هستیم.

کد خبر: ۲۶۴٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha