ارتقای کیفی کفش ایرانی فرصتی برای ارزآوری از بازار جهانی؛ رونق اشتغال با حمایت تسهیلاتی بنیاد برکت
گفتگوی بازار با تولیدکننده مورد حمایت بنیاد برکت

ارتقای کیفی کفش ایرانی فرصتی برای ارزآوری از بازار جهانی؛ رونق اشتغال با حمایت تسهیلاتی بنیاد برکت

آلوکی مدیر گروه صنعتی کفش اندیشه گفت: امروز کیفیت تولیدات ایرانی به جایی رسیده که به دنبال توسعه بازار محصول و صادرات آن به کشورهای همسایه هستیم.

بازار؛ گروه صنعت: گروه صنعتی کفش اندیشه به عنوان یکی از شرکت های مورد حمایت بنیاد برکت در شهرستان ورامین شناخته می شود؛ شرکتی که بعد از حضور بنیاد برکت و حمایت تسهیلاتی آن توانست تولیدات خود را حدود ۵۰ درصد افزایش دهد و این توسعه تولید نیز همچنان ادامه دارد.

تولید با کیفیتی که نه تنها به اقتصادی کشور و جلوگیری از واردات محصولات بی کیفیت خارجی کمک می کند بلکه باعث شده بیش از ۱۰۰ نفر نیز در شهرستان ورامین مشغول به کار شوند. در این رابطه پژمان آلوکی مدیر گروه صنعتی کفش اندیشه در گفت و گو با بازار در مورد تولیدات این شرکت توضیح می دهد:

* به عنوان شرکتی که تحت حمایت تسهیلاتی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار گرفته اید درباره فعالیت شرکت بگویید و بفرمایید چه محصولاتی را در حال حاضر تولید می کنید؟

سابقه فعالیت کفش اندیشه به بیش از ۳۰ سال قبل بر می گردد؛ شرکتی که در ابتدای فعالیت در مقیاس کوچکی تولید داشت و اکنون به جایگاهی رسیده که هر روز بر دامنه تولیدات خود می افزاید.

کفش اندیشه، تولید یک سبد کامل از انواع محصولات مورد نیاز جامعه در حوزه کفش را در برنامه خود قرار داد و امروز کفش های ایمنی، کار، پیاده روی، ورزشی، اداری و طبیعت گردی در این مجموعه تولید می شود.

* اشاره کردید که کفش اندیشه مسیر توسعه را در حوزه تولید طی کرده، بفرمایید در حال حاضر برای چه جامعه ای ظرفیت اشتغال فراهم کرده اید؟ همچنین برای چه تعداد به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی شده است؟

طی چند اخیر تلاش کرده ایم که ظرفیت اشتغال زایی شرکت را افزایش دهیم و امروز با حمایت های بنیاد برکت به جایی رسیده ایم که به صورت مستقیم برای حدود ۸۵ نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد کرده ایم. همچنین حجم اشتغال غیرمستقیم شرکت نیز بیش از ۱۰۰ نفر است که با مجموعه همکاری مستمر دارند.

* به عنوان تولیدکننده ایرانی کیفیت کفش های داخلی را چطور ارزیابی می کنید و به نظرتان در بازار این محصول جایگاه تولیدات چینی در کجاست؟

الان کیفیت کالای ایرانی بسیار افزایش یافته و فضای فعالیت در این حوزه بسیار رقابتی است. تولیدکنندگان ایرانی باید کیفیت تولیدات خود را افزایش می دادند و خوشبختانه این مهم نیز محقق شده است.

کفش ایرانی به نسبت کیفیت بالاتری در مقایسه با کالاهای چینی دارد

در این بین شاهد هستیم که کیفیت کالاهای ایرانی در خیلی از مواقع نسبت به کالاهای چینی بالاتر است و این مهم در صنعت کفش رخ داده و می بینیم که کفش ایرانی به نسبت کیفیت بالاتری در مقایسه با کالاهای چینی دارد.

* اشاره کردید که کفش ایرانی نسبت به گذشته رشد کیفی داشته است، بفرمایید این رشد کیفی در مجموعه خودتان باعث دستاورد ارزی و صادرات شده است؟

مجموعه کفش اندیشه تاکنون به صورت غیرمستقیم به کشورهای دیگر صادرات داشته و هنوز نتوانسته به صورت مستقیم ارزآوری داشته باشد. همچنین تولیدات این شرکت تاکنون به کشورهایی همچون آذربایجان، عمان، ترکیه و غیره صادر شده است.

در حال حاضر نیز در مجموعه کفش اندیشه به دنبال ورود به بازارهای اوراسیا هستیم و به همین منظور هم در رویدادهای اقتصادی مرتبط با این حوزه حضور می یابیم و نسبت به معرفی محصولات خود اقدام می کنیم.

کد خبر: ۲۶۴٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha