۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
قطارهای باری با واگن‌های مربوط به یک شرکت تشکیل می‌شوند
مدیرعامل راه‌آهن:

قطارهای باری با واگن‌های مربوط به یک شرکت تشکیل می‌شوند

مدیرعامل راه‌آهن گفت که در آینده نزدیک دیگر هیچ سازمان قطاری به صورت مخلوط شکل نمی‌گیرد و همه قطارها باید به صورت کامل و با واگن‌های مربوط به یک شرکت ایجاد شوند.

به گزارش بازار، سید میعاد صالحی در کمیسیون عالی «گراف» که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران عملیاتی ستاد و مدیران و اعضای کمیسیون گراف مناطق (به صورت ویدیو کنفرانس) برگزار شد، نکاتی درباره مهمترین اقدامات لازم به منظور رسیدن به راه‌آهن توانمند را عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ممنوعیت سیر واگن‌های باری با شیر بسته (بدون ترمز) گفت: با پیگیری مستمر چندماهه و همکاری مناطق، موضوع حذف واگن‌های شیربسته که به یک رویه غلط در سال‌های طولانی در راه‌آهن تبدیل شده بود، اجرایی شد و دیگر هیچ واگنی با شیربسته حرکت نمی‌کند و همه واگن‌های در سیر دارای سیستم ترمز فعال هستند.

وی افزود: در آینده نزدیک دیگر هیچ سازمان قطاری به صورت مخلوط تشکیل نمی‌گیرد و همه قطارها باید به صورت کامل و با واگن‌های مربوط به یک شرکت ایجاد شوند.

مدیرعامل راه آهن ادامه‌داد: در روزهای گذشته توانستیم با انضباط‌بخشی مالی، بخشی از مطالبات را از مالکان واگن و بخش‌های دیگر وصول کنیم و پرداخت‌های خوبی در حوزه تعمیرات لکوموتیو و مالکان لکوموتیو بخش خصوصی داشتیم و بخشی از بدهی‌های مناطق به پیمانکاران را نیز پرداخت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: این مسیر برای تحقق شعار «راه آهن توانمند» است تا مدیران مناطق با قدرت بتوانند سیاست‌های کلان راه آهن را محقق کنند.

صالحی اظهار داشت: در آبان و آذر ۱۵ جلسه چند ساعته برگزار کردیم تا وصول مطالبات در راه آهن به صورت سیستمی و سامانه‌ای شود. در حالی که کسی باور نمی‌کرد موضوع لغو سیر واگن‌های شیربسته و همچنین وصول مطالبات شدنی باشد، نه فقط اجرایی شد بلکه همزمان با آن اقدامات اساسی نیز به انجام رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این امر باعث شد که اکنون برای شرکت‌ها به صورت مستمر پیامک میزان بدهی ارسال می‌شود، آن‌ها تراز مالی خودشان را می‌دانند و بر اساس آن عمل می‌کنند.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: این درخواست مالکان لکوموتیو بخش خصوصی بود و می‌گفتند ما به هیچ وجه راضی نیستیم لکوموتیو ما به واگن‌های شرکت‌هایی متصل شود که هزینه آن را نمی‌دهند.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای بهره‌وری و همچنین سرعت سیر شبکه با توجه به اقدامات زیرساختی انجام شده، بیان داشت: لازم است با محاسبه برای واگن‌های خالی و پر و البته شیر باز، طراحی لازم انجام شود که سرعت سیر در برخی مسیرها با توجه به شیب و فراز و قوس‌ها به‌مرور افزایش پیدا کند.

صالحی همچنین با اشاره به اصالت ایمنی در سیر و حرکت، گفت: درست است که با تلاش‌های انجام شده سوانح راه‌آهنی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است، اما به این میزان قانع نیستیم و لازم است همگی ارتقای ایمنی را سرلوحه کار خود قرار داده و تلاش کنیم روز به روز در این زمینه پیشرفت داشته باشیم.

کد خبر: ۲۶۴٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha