۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
بایدن در حال نابود کردن دلار است
رئیس پارلمان روسیه:

بایدن در حال نابود کردن دلار است

رئیس دومای دولتی روسیه تأکید کرد که آمریکا سلطه اقتصادی خود را در جهان از دست داده چرا که دولت این کشور در حال نابود کردن دلار است.

به گزارش بازار، ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه روز یکشنبه در کانال تلگرامی خود تأکید کرد که آمریکا سلطه اقتصادی خود را در جهان از دست داده چرا که دولت این کشور در حال نابود کردن دلار است.

به گفته ولودین، تلاش‌های آمریکا برای بازپس‌گیری این سلطه از طریق به راه انداختن "درگیری‌های نظامی، تحریم‌ها و جنگ‌های تجاری، سازمان‌دهی حملات تروریستی و تخریب اقتصاد اروپا" نتایج مطلوبی را برای واشنگتن به ارمغان نیاورده است.

این قانونگذار ارشد روسیه دلار را تنها ابزار باقی مانده برای نفوذ ایالات متحده در دیگر کشورها توصیف کرد.

وی در ادامه تصریح کرد که با این حال، کشورهای دیگر به طور فزاینده‌ای آن را کنار می‌گذارند چرا که واشنگتن از دلار آمریکا به عنوان سلاحی در "نبرد سیاسی" خود استفاده می‌کند.

ولودین افزود که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، کشورش را از "آخرین مزیت" خود محروم می‌کند چرا که چنین تهدیدهایی نه برای خود این کشور و نه واحد پول آن اعتماد ایجاد نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، حرکت کشورهای جهان به سمت استفاده از ارزهای ملی در تجارت‌های دوجانبه به جای دلار در سال گذشته میلادی پس از آن آغاز شد که تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه ارتباط این کشور را با سیستم مالی غرب قطع و ذخایر خارجی آن را مسدود کرد.

ولودین نوشت: دیگر کشورها اکنون برای تضمین امنیت مالی خود، دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی (قبول ندارند) و استفاده از آن را کنار می‌گذارند.

وی افزود: در بحبوحه تحریم‌های گسترده علیه روسیه که ناکارآمد بوده است، ایالات متحده از روی استیصال "تهدید می‌کند که ارتباط بانک‌های جهان با سیستم مالی خود را به دلیل نقض تحریم‌ها قطع خواهد کرد. "

مسکو سال گذشته به طور قابل توجهی استفاده از ارزهای ملی را در تجارت خارجی خود افزایش داد و از یورو و دلار در معاملات بین المللی فاصله گرفت.

به گفته بانک مرکزی این کشور، سهم هر دو ارز در تسویه حساب‌های صادراتی روسیه از ۹۶ درصد در اوایل سال ۲۰۲۲ به ۱۷ درصد در سپتامبر گذشته کاهش یافت.

کد خبر: ۲۶۴٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha