۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
مسیر واگذاری کارخانه های دولتی روال گذشته نخواهد بود
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

مسیر واگذاری کارخانه های دولتی روال گذشته نخواهد بود

احسان خاندوزی با اشاره به اینکه وفاقی بین دولت و قوه قضاییه برای واگذاری شرکت های دولتی ایجاد شده است، گفت: مسیر واگذاری کارخانه های دولتی روال گذشته نخواهد بود.

بازار؛ گروه بورس: جلسه پیگیری و حذف موانع سرمایه‌گذاری و تولید، با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و اعضای مجمع کارآفرینان در عصر سه‌شنبه مورخ ۵ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار و مسائل مربوط به واگذاری دارایی های دولتی به بخش خصوصی، تخصیص ارز و ... بررسی شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه در حال حاضر وفاقی بین دولت و قوه قضاییه برای واگذاری شرکت های دولتی ایجاد شده است، گفت: ما معتقدیم که نباید در واگذاری ها راه گذشته دنبال شود و قیمت کارخانه ها و... مطابق نرخ روز و واقعی تعیین شود تا علاوه بر اینکه بخش خصوصی تمایل به خرید پیدا کند مسائلی مانند فسخ و... هم پیش نیاید.

احسان خاندوزی با بیان اینکه تصمیم گیری در زمینه تامین مالی به صورت ارزی و ریالی باید با حضور رییس جمهوری و رییس کل بانک مرکزی انجام شود، اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت واقعی تولید کشور این نیست و اگر دستگاه های اجرایی پای کار بیایند و تامین مالی هم به خوبی انجام شود تحولی در بخش تولید خواهیم داشت.

او با تاکید بر اینکه طرف تقاضا برای اوراق گام را فعال کرده ایم، اظهار کرد: در حال حاضر اگر بخش خصوصی و کارآفرینان اعلام کنند که چه موانعی هم اکنون برای استفاده از این ابزارهای مالی دارند حتما مسایل حل و فصل خواهند شد.

خاندوزی درباره رفع تعهد ارزی اظهار کرد: ما آماده هستیم که روش های تعهد ارزی را باز کنیم این موضوع نیازمند همکاری بانک مرکزی هم هست و از طرف دیگر باید مسائل مد نظر سیاست گذار هم مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره قیمت گذاری دستوری اطهار کرد: اگر تولیدکنندگان به این توافق دست پیدا کنند که کنترل تورم برای سیاست گذار مهم است و به یکباره در میانه سال قیمت را بالا نمی برد به طور قطع در قیمت گذاری کارشناسی خواهد شد. به عبارت دیگر تولیدکنندگان اگر دغدغه دولت را ببینند به طور قطع تجربه حذف قیمت گذاری دستوری اجرایی خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۴٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha