تا سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵ درصد جمعیت شهری با ۵G متصل می شوند
رئیس رگولاتوری:

تا سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵ درصد جمعیت شهری با ۵G متصل می شوند

رئیس رگولاتوری گفت: در نمایشگاه تلکام، شرکت ها به خوبی دربحث هوشمندسازی و IOT اقدام کردند و عملا از لایه زیرساخت به خدمات و سرویس رسیده ایم.

به گزارش بازار به نقل از شرکت مخابرات، امیر محمدزاده لاجوردی، رئیس رگولاتوری با حضور در استودیو مخابرات ایران گفت: پیشرفت امسال نمایشگاه بسیار ملموس است به طوری که حضور شرکت های خصوصی و دانش بنیان بخش های دیگر تمرکز خود را برای عرضه دستاوردهای خود گذاشته اند.

وی تصریح کرد: حضور گسترده شرکت ها در حوزه فناوری های نوین ارتباط نیز بسیار مشهود است. در حوزه توسعه زیرساخت فیبرنوری نیز با توجه به رشد قابل توجه شرکت و تولیدکنندگان با تجهیزات روز دنیا پا به این عرصه گذاشته اند تا نیازها را در این خصوص نیازها برآورده کنند.

لاجوردی گفت: در حوزه فیبرنوری و IOT و همچنین در حوزه نسل پنجم هم اپراتورهای سیار قدرت و برنامه ریزی کردند و مشاهده خواهیم کرد تا انتهای سال ۱۴۰۲، ۱۵ درصد جمعیت شهری تحت پوشش ۵G قرار بگیرد که شواهد در نمایشگاه مشهود است.

وی تصریح کرد: شرکت ها به خوبی دربحث هوشمندسازی و IOT اقدام کردند و عملا از لایه زیرساخت به خدمات و سرویس رسیده ایم.

در ادامه این نشست مهدی روحان نژاد معاون نظارت راهبردی و توسعه بازار گفت: توانستیم یکسری زیرساخت های اقتصادی به نحوی برنامه ریزی کنیم تا برای اپراتورها جذابیت سرمایه گذاری داشته باشد.

همچنین مجید سلطانی مدیرعامل مخابرات ایران در این نشست به نهضت جهانی اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت در همین راستا تفاهم نامه های خوبی را با استان ها و شرکت های دانش بنیان امضا کرده ایم.

وی در خاتمه گفت: با سیاستگذاری دلسوزانه و انقلابی در مجموعه وزارت ارتباطات در عرصه فناوری شاهد پیشرفت و توسعه هستیم و امیدواریم مخابرات رسالت خود را در این عرصه به خوبی ایفا کرده است.

کد خبر: ۲۶۴٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha