اپراتورها قبل از افزایش تعرفه، باید برای افزایش کیفیت شبکه تعهد بدهند
رئیس رگولاتوری:

اپراتورها قبل از افزایش تعرفه، باید برای افزایش کیفیت شبکه تعهد بدهند

محمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در خصوص درخواست اپراتورها برای افزایش تعرفه اینترنت گفت: این درخواست سال‌هاست وجود دارد.

به گزارش بازار، امیر محمدزاده لاجوردی، قائم‌مقام وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، در حاشیه نمایشگاه تلکام در خصوص درخواست افزایش تعرفه اینترنت توسط اپراتورها اعلام کرد این موضوع منوط به برنامه مشخص این شرکت‌ها برای افزایش کیفیت اینترنت است.

او با اشاره به اینکه درخواست اپراتورها جدید نیست گفت افزایش تعرفه‌ها همیشه مطالبه اپراتورها بوده و هست که در سال‌های اخیر این مطالبه بیشتر هم شده است.

لاجوردی در خصوص پاسخ وزارت ارتباطات به این درخواست گفت: هر نوع تغییر تعرفه‌ای بستگی به این دارد که اپراتورها افزایش درآمد خود ناشی از تغییر تعرفه را چطور هزینه خواهند کرد. ما در بازه‌های مختلف، برنامه‌های توسعه‌ای به اپراتورها دادیم و شاخص‌های ارتقای کیفیت شبکه را اعلام کردیم. آنها باید اعلام کنند که آیا این شاخص‌ها را می‌توانند محقق کنند یا خیر؟

به گفته لاجوردی، سازمان رگولاتوری به‌عنوان تضمین، اصرار دارد تا این شاخص‌های توسعه‌ای و کیفی، به پروانه اپراتورها الحاق شود تا اگر یک اپراتور به تعهدش در این زمینه عمل نکند، تا ۵ درصد درآمدش جریمه شود.

گفتنی است ابتدای این هفته اپراتورها در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، با اشاره به تورم در سال‌ها اخیر و عدم افزایش قیمت اینترنت، خواستار افزایش صددرصدی تعرفه‌ها شدند. در این نامه آمده بود «به رغم افزایش شدید هزینه‌های ناظر به ارائه خدمات ارتباطی، ناشی از افزایش شدید نرخ ارز و تورم بسیار بالا و با عنایت به اینکه عمده هزینه‌های اپراتورها ارزی می‌باشد، تثبیت تعرفه خدمات اپراتورها طی ۵ سال در گذشته منجر به کاهش شدید قدرت سرمایه گذاری اپراتورها و مانع توسعه تکنولوژی‌های جدید ارتباطی اعم از ثابت و موبایل شده است.» روز گذشته نیز وزیر ارتباطات در خصوص این نامه اعلام کرد خط قرمز این وزارتخانه کیفیت است و «هرچیزی که باعث کاهش کیفیت شود، حتما ما برایش تدبیر می‌کنیم.»

کد خبر: ۲۶۳٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha