۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
اشتغال زایی در ۱۲۰ روستای استان چهارمحال و بختیاری؛ نیمی از طرح های اجرایی در زنجیره های سبز و آبی
به همت بنیاد برکت صورت گرفت؛

اشتغال زایی در ۱۲۰ روستای استان چهارمحال و بختیاری؛ نیمی از طرح های اجرایی در زنجیره های سبز و آبی

رئیسیان مجری بنیاد برکت در استان چهارمحال و بختیاری گفت: بنیاد در حدود ۷۷۸ طرح اشتغال زایی را در پنج منطقه استان ایجاد کرده و تا به امروز به ۱۲۰ روستا و محله شهری ورود کرده است.

به گزارش بازار؛ روانبخش رئیسیان مجری بنیاد برکت در استان چهارمحال بختیاری با بیان اینکه هدف‌ گذاری ما برای ایجاد طرح‌ های اشتغال‌ زایی در مناطق کوهرنگ، شهرکرد، سامان، اردل و بن ۲ هزار طرح بوده است بیان داشت: تا به امروز ۷۷۸ طرح اشتغال‌ زایی مورد تایید قرار گرفته و تسهیلات اشتغال‌ زایی آن‌ ها پرداخت شده است.

به گفته وی طرح اشتغال‌ زایی بنیاد برکت در استان چهارمحال بختیاری در چهار دسته قرار دارد افزود: حدود ۵۰ درصد از این طرح‌ ها در بخش کشاورزی و در قالب زنجیره سبز و آبی بوده و ۴ تا ۵ درصد در حوزه دانش بنیان و ۳۰ تا ۳۵ درصد هم در بخش گردشگری و صنایع دستی بوده است که خوشبختانه استقبال روستاییان از این طرح‌ های اشتغال‌ زایی بسیار خوب بوده است.

اشتغال زایی در ۱۲۰ روستای استان چهارمحال و بختیاری؛ نیمی از طرح های اجرایی در زنجیره های سبز و آبی


رئیسیان بیان کرد: عمده طرح‌ های اشتغال‌ زایی در بخش کشاورزی مربوط به احداث سیستم آبیاری نوین، تامین اداوات کشاورزی، کشت گیاهان دارویی و تامین آب و احداث گلخانه‌های کوچک مقایس و پرورش قارچ بوده است.

وی یادآور شد: در حوزه زنجیره آبی هم طرح و تسهیلات برای تجهیز استخر های پرورش ماهی به متقاضیان پرداخت شده است.

مجری بنیاد برکت در استان چهارمحال بختیاری ادامه داد: با اجرای طرح‌ های اشتغال‌ زایی در این مناطق حدود یک هزار اشتغال مستقیم و یک هزار اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت برای ایجاد اشتغال از ابتدای امسال به ۱۲۰ روستا و محله شهر ورود کرده و اجرای این طرح‌ های در بخش‌ های مختلف همچنان ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۶۳٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha