۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
ثبت بیش از ۲۲۱ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغلی
معاون اشتغال وزارت کار خبر داد

ثبت بیش از ۲۲۱ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغلی

معاون اشتغال وزارت کار درباره جزئیات آمار ثبتی در سامانه جستجوی شغلی گفت: در حال حاضر، ۲۲۱۰۰۰ فرصت شغلی در این سامانه ثبت گردیده است.

به گزارش بازار، محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال در باره سامانه جستجوی شغل گفت: بازار کار از بسیاری جهات با سایر بازارها متفاوت است. اگرچه منابع اطلاعاتی متفاوتی مانند سرشماری، نظر سنجی، آمارهای ثبتی و... و. در خصوص وضعیت عرضه و تقاضای نیروی کار در کشور موجود است، لیکن آمارهای موجود کلیه بخش‌ها و جنبه‌های مختلف بازار کار را پوشش نمی‌دهد.

وی ادامه داد: بسیاری از کارجویان به دلیل عدم دسترسی کافی و به موقع به موقعیت های شغلی خالی مورد تبعیض قرار می گیرند، در اینجا نقش مدیریت بازار به عنوان ارائه‌دهنده اطلاعات عرضه و تقاضای نیروی کار برای بسیاری از کارجویان خصوصا برای جوانان و مهاجرینی که تازه وارد بازار کار می شوند تاثیر گذار و حیاتی است تا عدم تقارن اطلاعات بازار کار ارایه شده از سوی بازیگران را مرتفع نماید.

وی افزود: انتظار می رود با بهره برداری از قابلیت های سامانه جستجوی شغل، تولید و انتشار آمار و اطلاعات واقعی، صحیح و قابل استناد از عرضه و تقاضای نیروی کار تسهیل گردیده و امکان دستیابی به تصویر و مختصات سیمای بازار کار در سطوح مختلف استانی، منطقه ای و کشوری فراهم و فرآیند سیاستگذاری و هدفگذاری کلان اقتصادی در حوزه اشتغال و رفع بیکاری بهبود یابد.

به گفته بیرانوند در حال حاضر، ۲۲۱۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه ثبت گردیده است و ۱۸۰ هزار نفر جویای کار، ۸۵۳۰۰ درخواست شغلی در سامانه ثبت شده است. آدرس سامانه جستجوی شغل https://shoghl.mcls.gov.ir/ است.

کد خبر: ۲۶۳٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha