۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
بازار سهام و سوخت ارزی آن
مدیرعامل سابق تامین سرمایه نوین تشریح کرد

بازار سهام و سوخت ارزی آن

نادی قمی، مدیرعامل سابق تامین سرمایه نوین گفت: هجوم نقدینگی، حضور عموم مردم و رشد مداوم از ویژگی های ماه ها و هفته‌های اخیر بازار سهام است؛ به نحوی که ارزش بازار سهام به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مدیرعامل سابق تامین سرمایه نوین، با بیان این مطلب گفت: سود شرکت های بورسی و فرابورسی در سال ۱۳۹۷ و سال ۱۳۹۸ به طور متوسط رشد ۷۵ درصدی داشته و سود سال ۱۳۹۸  شرکت های پذیرفته شده حدود ۲۱۱ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

ولی نادی قمی با اشاره به اینکه اگر تورم انتظاری فعالان بازار سرمایه و جامعه، فراتر از اعداد و ارقام سال قبل باشد، روند فعلی بازار سرمایه ادامه دار خواهد بود، توضیح داد: اثرات این تورم انتظاری را می توان در قالب تلاطم قیمت ها ابتدا در بازار املاک، اتومبیل، سهام و در قدم بعدی در بازار ارز (سکه) مشاهده کرد.

نادی قمی ادامه داد: سیاست های چند سال اخیر نشان داده است که با توجه به حساسیت عمومی در خصوص نرخ ارز (سکه)، آثار ابرتورم ابتدا خود را در بازار دارایی ها نشان خواهد داد و قیمت ارز مستخرجه از بازار اتومبیل، املاک و سهام با تاخیر چندماهه خود را در قیمت‌های رسمی ارز نشان می دهد و این قیمت رسمی ارز خود مبنای رشد قیمت ارز غیررسمی در بازار دارایی ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه باور عمومی این است که با توجه به شرایط تحریم ها، کاهش فروش نفت و تورم، قیمت ارز به اعداد و ارقام غیررسمی و نه ارزش ذاتی خود، نزدیک خواهد شد، افزود: بنابراین مادامی که تورم انتظاری جامعه از تورم هدفگذاری شده فاصله داشته باشد، روند صعودی قیمت در بازارها را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل سابق تامین سرمایه نوین در پایان تاکید کرد:  با توجه به شرایط حال حاضر بازار سهام از یک طرف و نیز کسری بودجه دولت، ضمن فروش سهام جهت جبران بخشی از کسری‌ها، توسعه بازار بدهی باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته نادی قمی، هم اکنون ارزش بازار بدهی کمتر از ۳ درصد بازار سرمایه کشور است در حالی که در کشورهای پیشرفته ارزش بازار بدهی نزدیک به دو برابر بازار سهام و در مالزی تقریبا برابر با بازار سهام است.

کد خبر: ۲۶٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha