۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
تجهیزات فرسوده معدنی، مانع پیشرفت صنعت سنگ اصفهان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

تجهیزات فرسوده معدنی، مانع پیشرفت صنعت سنگ اصفهان

اصفهان - احمدی، رئیس انجمن سنگ استان اصفهان گفت: اصفهان به خاطر داشتن معادن متنوع سنگ پتانسیل های زیادی برای صادرات نیز دارد اما به روز نشدن ماشین آلات به دلیل تحریم ها، مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

به گزارش بازار، وجود معادن متنوع سنگ در اصفهان باعث شده که این استان یکی از قطب های صنعت سنگ کشور به شمار برود. در این ارتباط رئیس انجمن سنگ استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار و در پاسخ به این سوال که آیا با وجود تحریم ها باز هم جایگاه صنعت سنگ ایران و اصفهان محکم است، اظهار داشت: یکی از مهمترین پیامدهای این موضوع کند شدن به روزآوری ماشین آلات در این حوزه است و این در حالی است که کشور ما به عنوان دومین تولید کننده و فراوری کننده سنگ جهان قرار دارد.

رضا احمدی افزود: اصفهان به خاطر داشتن معادن متنوع سنگ پتانسیل های زیادی دارد اما مشکل اساسی به روز نشدن ماشین آلات در این حوزه است وگرنه با وجود تحریم ها ما توانسته ایم جایگاهمان را حفظ کنیم.

وی تاکیدکرد: در اصفهان صفر تا صد فراوری سنگ انجام می شود؛ در این حوزه فعالیت های علمی بسیاری صورت گرفته و می توان گفت که صنعت سنگ اصفهان حرف های زیادی برای گفتن دارد و باید با دور زدن تحریم‌ها به بازارهای جهانی برویم و این صنعت را به دنیا ارائه دهیم.

رئیس انجمن سنگ استان اصفهان با تأکید بر اینکه باید به سمت به روز شدن برویم، گفت: بخشی از این موضوع انجام شده و ما توانسته ایم صنعت سنگ را از حالت سنتی خارج کرده و در این زمینه فعال تر و قدرتمندتر عمل کنیم اما هنوز تا رسیدن به نتیجه فاصله داریم.

تجهیزات معدنی و ماشین آلات مستهلک پاشنه آشیل صنعت سنگ اصفهان

احمدی تصریح کرد: پاشنه آشیل و عمده ترین مشکل ما تجهیزات معدنی و ماشین آلات مستهلک در این حوزه است که برخی عمری حدود ۳۰ تا ۴۰ ساله دارند و بنابراین باید به سمت به روز آوری و حمایت از تولید کنندگان برای به روز کردن ماشین آلاتشان باشیم.

کد خبر: ۲۶۳٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha