۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
۶۵ درصد از برنامه تولید بذر در قزوین تحقق یافت
مدیر زراعت جهاد کشاورزی قزوین:

۶۵ درصد از برنامه تولید بذر در قزوین تحقق یافت

قزوین- جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۶۵ درصد از برنامه تولید و فرآوری بذر اصلاح شده در استان در سال جاری محقق شده است.

حسن جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از تولید شش هزار و ۶۰۰ تن بذور اصلاح شده گندم در سال زراعی جاری در این استان خبر داد و گفت: از این میزان حدود چهار هزار و ۴۰۰ تن بذر گندم آبی و دو هزار و ۲۰۰ تن بذر گندم دیم است.

وی اضافه کرد: تولید این بذور بمنظور تامین نیازهای کشاورزان برای کشت سال زراعی جاری انجام شده که این میزان بذور تولید شده به ترتیب ۳۸ و ۲۲ درصد مزارع گندم آبی و دیم استان را شامل می شود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی قزوین ادامه داد: بذور اصلاح شده گندم توسط چهار شرکت تولید کننده بذر در استان و با نظارت کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان تولید شده است.

جلیلوند خاطرنشان کرد: این بذور اصلاح شده مزایایی از قبیل یکنواختی ژنتیکی، مقاومت به آفات و بیماریها و علف های هرز، تحمل به تنش های زیستی و عملکرد بالا دارد. در ضمن ۶۵ درصد از برنامه تولید و فرآوری بذر اصلاح شده در استان در سال جاری محقق شده است.

وی افزود: همچنین بذر مورد نیاز برای کشت گندم توسط خود کشاورزان از طریق بذور خود مصرفی مرغوب تامین، ذخیره و مورد استفاده قرار می گیرد که این بذور حدود ۱۸ هزار تن است. بخشی از بذور گندم خود مصرفی مورد استفاده کشاورزان از محل بذور مرغوب و ضد عفونی شده تامین می شود

کد خبر: ۲۶۳٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha