۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
همه واگن‌ها مجهز به کفش ترمز شدند
مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

همه واگن‌ها مجهز به کفش ترمز شدند

صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از تجهیز همه واگن‌های شبکه ریلی به کفش ترمز خبر داد.

به گزارش بازار، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: سال‌های طولانی است که به دلایل مختلف نزدیک به ٣٠ درصد از واگن‌های باری شبکه با خارج کردن سیستم ترمز واگن از مدار و به اصطلاح به صورت شیر بسته سیر می‌کردند که این موضوع باعث می‌شد که قطار در زمان‌هایی که باید متوقف شود با افزایش طول خط ترمز مواجه شده و دیرتر از حرکت بایستد.

وی ادامه داد: تنها عامل کنترلی نیز حداقلی از نیروی ترمز بود که برای خط ترمز ١٠٠٠ متری در شیب ١۵ در هزار، معادل ۴١ درصد وزن واگن در نظر گرفته می‌شد که این مقدار، ضریب اطمینانی حداقلی بوده است و سهل انگاری‌های کوچک می‌توانست منجر به مشکلاتی بزرگ شود.

صالحی یادآور شد: به همین دلیل از یک سال قبل این موضوع را در هیأت مدیره طرح کردم و با اتخاذ تدابیر لازم و برنامه‌ریزی صورت گرفته، در سه ماهه اخیر در ابتدا به صورت آزمایشی در یکی از مناطق و به مرور در کل شبکه، واگن‌های باری به کفش ترمز تجهیز شده و نقص‌های موجود در سیستم ترمز واگن‌ها تا حد امکان برطرف شدند و با پیگیری شبانه‌روزی از ستاد و مناطق الحمدلله در حال حاضر تقریبا تمامی واگن‌ها شیر باز سیر می‌کنند و سیستم ترمز آنها در مدار قرار دارد.

به گفته مدیرعامل راه‌آهن، با توجه به گزارشات دریافت شده، در حال حاضر نیروی ترمز معادل قطارهای باری با واگن‌های باردار با توجه به نوع واگن‌ها و تجهیزات حدود ۵۵ تا ۶٠ درصد وزن آن است که نوید بخش ارتقاء ایمنی در این زمینه است.

وی افزود: با تلاش همکاران عزیز، مشکل حدود ۵٠٠٠ واگن شیر بسته طی این سه ماه رفع شده است و ان شاءالله دیگر اجازه سیر با قابلیت اطمینان پایین را نخواهیم داد.

صالحی تاکید کرد: همانطور که بارها عرض کرده‌ام هزینه‌کرد برای ایمنی، سرمایه‌گذاری است و قطعا منجر به کاهش قابل توجه هزینه‌ها در بلندمدت خواهد شد.
البته توجه به ایمنی، شقوق و ابعاد مختلفی دارد و این اقدام یکی از موضوعات در حال انجام بوده و تلاشهای مختلف در این زمینه ادامه دارد. ایمنی بالا یکی از عناصر مهم شعار «راه‌آهن توانمند، ایران قدرتمند» است.

به گزارش شرکت راه‌آهن، حداکثر فشار ترمز معادل برای قطارهای باری با واگنهای باردار، حدود ۵۵ تا ۶٠ درصد وزن قطار است.

کد خبر: ۲۶۳٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha