۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
کاهش ۱.۷ درصدی تقاضای فولاد چین در سال ۲۰۲۴

کاهش ۱.۷ درصدی تقاضای فولاد چین در سال ۲۰۲۴

درحالی که میزان تولید فولاد چین در ۱۱ماهه سال ۲۰۲۳ به ۹۵۲.۱۴ میلیون رسیده طبق برآورد موسسه MPI در سال ۲۰۲۴ تقاضا برای فولاد در چین ۱.۷ درصد سالانه کاهش خواهد یافت.

بازار؛ گروه صنعت: به گزارش رویترز بر اساس تحقیقی که توسط موسسه برنامه یرزی و تحقیقات صنعت متالوژی چین (MPI) صورت گرفته، در سال ۲۰۲۳ تقاضا برای فولاد در چین نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۳.۳ درصد کاهش یافت و در سال ۲۰۲۴ نیز برآورد شده که ۱.۷ درصد سالانه کاهش خواهد یافت. این در حالی است که به گفته این موسسه، کاهش تقاضا برای فولاد با کاهش قابل توجه فعالیت های ساختمانی رقم می خورد.

تولید ۹۵۲.۱۴ میلیون تنی فولاد در ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۳

از سوی دیگر بر اساس گزارش MPI، مصرف فولاد در چین در سال ۲۰۳۰ به ۸۹۰ میلیون تن خواهد رسید که منجر به مازاد قابل توجهی در بازار خواهد شد. در این گزارش همچنین آمده است: در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۳، تولید فولاد در چین به ۹۵۲.۱۴ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۵ درصد افزایش داشت. این در شرایطی است که در سال ۲۰۲۳، چین ۸۲.۶۶ میلیون تن محصولات فولادی صادر کرده است که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۶ و فراتر از پیش بینی های قبلی است.

در عین حال طبق این گزارش، صنعت فولاد چین تحت فشار قابل توجهی از ناحیه بدهی بخش املاک و مستغلات قرار دارد. بر اساس پیش‌بینی‌های MPI، تقاضا برای فولاد ساختمانی در سال ۲۰۲۳ با ۴.۸ درصد کاهش در سال به ۵۰۶ میلیون تن و در سال ۲۰۲۴ به میزان ۴ درصد در سال کاهش خواهد یافت. به گفته محققان، تقاضا از بخش زیرساخت به جبران نسبی کاهش در بازار املاک و مستغلات کمک خواهد کرد.

شیائو بنگگو، معاون MPI گفت: انتشار ۱ تریلیون یوان بدهی دولتی و همچنین بدهی دولت محلی که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ صادر می شود، از بخش زیرساخت در سال ۲۰۲۴ حمایت می کند. همانطور که مرکز GMK قبلاً گزارش داد، چین از کار انداختن ظرفیت فولاد منسوخ را تسریع خواهد کرد و به تشویق توسعه تولید فولاد کوره قوس الکتریکی (EAF) برای کاهش انتشار کربن ادامه خواهد داد. طبق برنامه تا سال ۲۰۲۵ سهم دومی باید ۱۵ درصد از کل حجم باشد.

کد خبر: ۲۶۳٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha