۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
تقاضای آنکارا برای پرواز ایرلاین‌های ایرانی به ترکیه؛ مجوزها به‌تدریج صادر می‌شود
سخنگوی سازمان هواپیمایی به بازار خبر داد

تقاضای آنکارا برای پرواز ایرلاین‌های ایرانی به ترکیه؛ مجوزها به‌تدریج صادر می‌شود

جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه ترکیه تقاضای پرواز ایرلاین های ایرانی به این کشور را داشته است، گفت: مجوز پرواز به ایرلاین های داخلی برای پرواز به ترکیه به تدریج صادر می شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: رفتن به سمت وضعیت سفید در برخی کشورها باعث شده تا برخی محدودیت های پروازی که چند ماهی بود به دلیل شیوع ویروس کرونا ادامه داشت آرام آرام در حال برداشته شدن باشد. یکی از کشورهایی که میزان پرواز و میزان استقبال سفر به آن کشور از سوی مسافران ایرانی وجود دارد کشور ترکیه است.  

از قبل از سال جدید اکثر پروازها به این کشور ممنوع شد و تنها چندین پرواز برنامه ای به این کشور توسط چند ایرلاین داخلی برای بازگرداندن مسافران ایرانی که اغلب هم دانشجو بودند انجام شد. حال با بهتر شدن نسبی وضعیت گفته می شود که ترکیه از برخی کشورها به خصوص ایران درخواست کرده تا با رعایت تمام موارد بهداشتی پروازهای خود به این کشور را انجام دهند.

ترکیه یکی از کشورهایی است که از زمان شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را از لحاظ کاهش میزان مسافر داشته است.  

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه به تدریج مجوز پروازهای استانبول و دیگر مقاصد ترکیه بسته به رفع محدودیت‌ها با این کشور به ایرلاین های داخلی صادر خواهد شد گفت: از روز گذشته و پس از تقاضای ترکیه برای برقراری پروازها از ایران به این کشور تصمیم بر این شده است تا صدور مجوز پرواز به ترکیه به تدریج صادر شود.

چندین ایرلاین داخلی درخواست خود را به سازمان هواپیمایی برای برقراری پرواز به ترکیه ارائه کرده اند

وی با اشاره به اینکه قبلا از ایران چندین پرواز برنامه ای به ترکیه برای بازگرداندن مسافران ایرانی انجام شده است اظهار داشت: چندین ایرلاین داخلی درخواست خود را به سازمان هواپیمایی برای برقراری پرواز به ترکیه ارائه کرده اند که مطمئنا به تدریج این صدور مجوزها انجام خواهد شد. اما این اقدام نیز با این شرط انجام خواهد شد که رفت و آمدها بدون مشکل و با تمام پروتکل های بهداشتی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا باشد.

جعفرزاده پیشتر درباره‌ راه‌اندازی پروازهای ترکیه اینگونه توضیح داد که بعد از این‌که پروازها قطع و مرزها بسته شد، سفرهای هوایی تنها برای بازگرداندن مسافران ایرانی انجام می‌شد، اما به مرور کشورها محدودیت‌های خود را کاهش داده و پروازها نیز از سر گرفته می‌شود البته برخی از کشورها مانند ترکیه فعلا برای افراد خاص مانند شهروندان، دوتابعیتی‌ها و آنهایی که مجوز ورود به کشورشان را دارند، اجازه سفر می‌دهند و ما نیز به تدریج و به تناسب رفع محدودیت‌ها برای شرکت‌های داخلی پرواز به ترکیه را صادر می‌کنیم.

اگر بلیت پروازی در سایت‌های اینترنتی فروخته می‌شود قطعا باید از سازمان هواپیمایی مجوز آن دریافت شده باشد در غیر این صورت مجاز نیستند

وی ادامه داد: از سوی ایرلاین‌های داخلی درخواست برای پرواز به ترکیه وجود دارد، اما مجوزی که صادر می‌شود باید با در نظر گرفتن همه شرایط باشد و اگر بلیت پروازی در سایت‌های اینترنتی فروخته می‌شود قطعا باید از سازمان هواپیمایی مجوز آن دریافت شده باشد در غیر این صورت مجاز نیستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ چگونگی و احتمال قرنطینه مسافران ایرانی در ترکیه گفت: تمام کشورهای دنیا ضمن کاهش محدودیت‌ها و برقراری ارتباط‌ خود با یکدیگر باید تابع مقررات سازمان جهانی بهداشت باشند و شرایط پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر: ۲۶٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha