۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
بررسی قیمت روزانه ورق های گالوانیزه و عوامل تاثیر قیمت

بررسی قیمت روزانه ورق های گالوانیزه و عوامل تاثیر قیمت

ورق گالوانیزه با ضخامت و عرض‌های متنوع به صورت رول و برش خورده در کارخانه، بنگاه تهران، بندر انزلی و بندرعباس عرضه می‌شود.

به گزارش بازار، ورق گالوانیزه، یکی از نوع‌های ورق‌های فولادی موجود در بازار است که به دلیل ویژگی‌های ضدزنگ و مقاومت در برابر خوردگی، توجه گسترده‌ای از سوی صنعتگران و فعالان حوزه‌های عمرانی و صنعتی کشور جلب کرده است. این محصول به دلیل پوشش روی که از آن تشکیل شده و از طریق فرآیند گالوانیزاسیون در کارخانه‌های فولادی تولید می‌شود، تحت تأثیر تغییرات قیمت روزانه و لحظه‌ای قرار دارد. با افزایش ضخامت یا کوتینگ این محصول، کیفیت آن افزایش می‌یابد و به تبع آن، قیمت ورق گالوانیزه نیز افزایش می‌یابد.

لیست قیمت ورق گالوانیزه داخلی و وارداتی به‌روز رسانی می‌شود. کارخانه‌های تولیدی برجسته این محصول شامل کارخانه‌های ورق شهر کرد، کاشان، هفت الماس، تاراز، قزاق، چین و امارات می‌باشند.

ورق گالوانیزه با ضخامت و عرض‌های متنوع به صورت رول و برش خورده در کارخانه، بنگاه تهران، بندر انزلی و بندرعباس عرضه می‌شود. فرا آهن همچنین انواع خدمات برش، فرمینگ، نواربری و پانچ را ارائه می‌دهد. بر اساس بررسی‌های انجام شده، ورق گالوانیزه به دلیل ویژگی ضدزنگ خود، با تقاضای قابل توجهی در بازار مواجه است. محدودیت در تولید داخلی باعث شده تا بخشی از این تقاضا از طریق ورق‌های وارداتی تأمین شود و این موضوع می‌تواند یکی از عوامل نوسانات قیمت ورق گالوانیزه باشد.

قیمت ورق گالوانیزه همانند دیگر انواع ورق‌ها در بازار آهن، به صورت روزانه تغییر می‌کند. برای مشاهده نوسانات قیمت، می‌توانید روی آیکون مرتبط در جدول کلیک کنید. همچنین، جهت دریافت مشاوره و انجام معاملات خرید و فروش، می‌توانید با کارشناسان فرا آهن زنده رود تماس بگیرید.

تعیین قیمت هر متر ورق گالوانیزه

قیمت هر متر ورق گالوانیزه به اقدامات متعددی وابسته است، از جمله ضخامت و ابعاد ورق، کیفیت ماده گالوانیزه، میزان سفارش و حجم خریداری شده، و نوسانات بازار.

عمدتاً قیمت ورق گالوانیزه به صورت کیلوگرمی محاسبه می‌شود و برای تبدیل آن به قیمت هر متر، ابتدا باید وزن ورق را به متراژ مربع آن تبدیل نماییم. برای این منظور، ضخامت ورق را با جذب سطحی آن ضرب کرده و سپس در عدد ۷.۸۵ ضرب می‌شود. به عنوان مثال، اگر طول و عرض ورق گالوانیزه به ترتیب ۲ و ۱ متر باشد و ضخامت آن ۱ میلیمتر باشد، وزن هر متر مربع برابر با ۷.۸۵ کیلوگرم خواهد بود.

سپس با توجه به محاسبه وزن هر متر مربع ورق گالوانیزه، قیمت هر متر آن با تقسیم قیمت کیلوگرمی بر وزن هر متر مربع، محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت هر متر ورق گالوانیزه ممکن است بسته به بازار و محل خرید متفاوت باشد و توصیه می‌شود که برای خرید، با کارشناسان فرا آهن تماس حاصل کنید.

برای خرید ورق گالوانیزه، حائز اهمیت است که به ابعاد و وزن مورد نیاز خود توجه کنید. با توجه به اینکه کارخانه‌های مختلف قیمت ورق‌های گالوانیزه را به ازای هر کیلوگرم اعلام می‌کنند، برای خرید ورق گالوانیزه نیز بهتر است قیمت‌گذاری بر اساس وزن را در نظر بگیرید. جداول قیمتی فرا آهن نیز قیمت هر کیلوگرم از ورق گالوانیزه را برای شما نشان می‌دهد. در نهایت، با توجه به وزن مورد نیاز، قیمت نهایی خرید ورق گالوانیزه را محاسبه کنید.

قیمت جاری ورق گالوانیزه

با توجه به مقاومت بسیار بالای ورق‌های گالوانیزه در برابر خوردگی، این محصولات جایگاه ویژه‌ای در صنایع به‌خصوص دارند. اما این ورق‌ها با ابعاد مختلف در بازار به‌صورت آزاد در دسترس نیستند و عمدتاً نیاز به سفارش دارند. یکی از ابعاد محبوب و پرطرفدار این ورق‌ها، ابعاد ۶ متری است که به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین ابعاد محسوب می‌شود. ورق گالوانیزه ۶ متری به صورت برش خورده برای متقاضیان این محصول ارائه می‌شود.

عوامل متعددی بر روی تعیین قیمت ورق گالوانیزه ۶ متری تأثیر می‌گذارند، از جمله: عرض ورق، فرآیند گالوانیزاسیون، برند تولیدکننده، وزن و سایر مشخصه‌ها. این ورق‌ها معمولاً با عرض‌های ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ میلی‌متری برش زده می‌شوند و به صورت آماده در اختیار خریداران قرار می‌گیرند.

کارخانه تاراز چهارمحال

آخرین بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۰۲

عنوان ابعاد (M) محل تحویل قیمت
ورق گالوانیزه ۱.۵ عرض ۱ تاراز شهرکرد ۱ متر انبار اصفهان, کارخانه ۳۶۱,۴۶۰ ریال
ورق گالوانیزه ۱.۵ عرض ۱.۲۵ تاراز شهرکرد ۱.۲۵ متر انبار اصفهان, کارخانه ۳۶۱,۴۶۰ ریال
ورق گالوانیزه ۲ عرض ۱ تاراز شهرکرد ۱ متر انبار اصفهان, کارخانه ۳۶۵,۱۳۰ ریال
ورق گالوانیزه ۲ عرض ۱.۲۵ تاراز شهرکرد ۱.۲۵ متر انبار اصفهان, کارخانه ۳۶۵,۱۳۰ ریال
ورق گالوانیزه ۰.۷۰ عرض ۱.۲۵ تاراز شهرکرد ۱.۲۵ متر انبار اصفهان, کارخانه ۳۶۰,۵۵۰ ریال
ورق گالوانیزه ۰.۸۰ عرض ۱ تاراز شهرکرد ۱ متر انبار اصفهان, کارخانه ۳۵۳,۲۱۰ ریال
ورق گالوانیزه ۰.۸۰ عرض ۱.۲۵ تاراز شهرکرد ۱.۲۵ متر انبار اصفهان, کارخانه ۳۵۳,۲۱۰ ریال
ورق گالوانیزه ۰.۹۰ عرض ۱ تاراز شهرکرد ۱ متر انبار اصفهان, کارخانه ۳۵۳,۲۱۰ ریال
ورق گالوانیزه ۰.۹۰ عرض ۱.۲۵ تاراز شهرکرد ۱.۲۵ متر انبار اصفهان, کارخانه ۳۵۳,۲۱۰ ریال
ورق گالوانیزه ۱ عرض ۱ تاراز شهرکرد ۱ متر انبار اصفهان, کارخانه ۳۵۳,۲۱۰ ریال
ورق گالوانیزه ۱ عرض ۱.۲۵ تاراز شهرکرد ۱.۲۵ متر انبار اصفهان, کارخانه ۳۵۳,۲۱۰ ریال
ورق گالوانیزه ۱.۲۵ عرض ۱ تاراز شهرکرد ۱ متر انبار اصفهان, کارخانه ۳۵۳,۲۱۰ ریال
ورق گالوانیزه ۱.۲۵ عرض ۱.۲۵ تاراز شهرکرد ۱.۲۵ متر انبار اصفهان, کارخانه ۳۵۳,۲۱۰ ریال
ورق گالوانیزه ۰.۴۰ عرض ۱ تاراز شهرکرد ۱ متر انبار اصفهان, کارخانه تماس بگیرید
ورق گالوانیزه ۰.۴۰ عرض ۱.۲۵ تاراز شهرکرد ۱.۲۵ متر انبار اصفهان, کارخانه تماس بگیرید
ورق گالوانیزه ۰.۴۵ عرض ۱ تاراز شهرکرد ۱ متر انبار اصفهان, کارخانه تماس بگیرید
ورق گالوانیزه ۰.۴۵ عرض ۱.۲۵ تاراز شهرکرد ۱.۲۵ متر انبار اصفهان, کارخانه تماس بگیرید
ورق گالوانیزه ۰.۵۰ عرض ۱ تاراز شهرکرد ۱ متر انبار اصفهان, کارخانه ۴۰۹,۱۷۰ ریال
ورق گالوانیزه ۰.۵۰ عرض ۱.۲۵ تاراز شهرکرد ۱.۲۵ متر انبار اصفهان, کارخانه ۴۰۳,۶۶۰ ریال
ورق گالوانیزه ۰.۶۰ عرض ۱ تاراز شهرکرد ۱ متر انبار اصفهان, کارخانه ۳۸۶,۲۳۰ ریال
ورق گالوانیزه ۰.۶۰ عرض ۱.۲۵ تاراز شهرکرد ۱.۲۵ متر انبار اصفهان, کارخانه ۳۹۵,۴۱۰ ریال
ورق گالوانیزه ۰.۷۰ عرض ۱ تاراز شهرکرد ۱ متر انبار اصفهان, کارخانه ۳۵۸,۷۱۰ ریال

قیمت ورق گالوانیزه با ضخامت ۱ میلی‌متر

ورق گالوانیزه به ضخامت ۱ میلی‌متر، یکی از محبوب‌ترین نوع‌های ورق‌های گالوانیزه است که در صنعت با استفاده گسترده‌ای مواجه است. این نوع ورق دارای قیمت‌های متنوعی است که به عواملی چون کیفیت، ابعاد، و حجم سفارش وابسته است. در بازار صنعتی، قیمت ورق گالوانیزه با ضخامت ۱ میلی‌متر به طور معمول متغیر است. همچنین، این قیمت به اندازه‌ی سایز و مقدار سفارش نیز تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر سفارش به مقدار زیاد باشد، تولیدکننده ممکن است تخفیفاتی در قیمت ارائه دهد. به طور کلی، برای خرید ورق گالوانیزه با ضخامت ۱ میلی‌متر، توصیه می‌شود با توجه به نیاز و بودجه مورد نظر، به سایت فرا آهن مراجعه کرده و قیمت‌ها را مقایسه نمایید.

"کمپانی فولاد تاراز در استان چهارمحال و بختیاری فولاد تاراز به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان معتبر ورق‌های گالوانیزه در استان چهارمحال و بختیاری شناخته می‌شود. این مجموعه با سرمایه‌گذاری دو شرکت بزرگ به فعالیت خود ادامه می‌دهد و ورق‌های فولادی پوششی را با مدل‌ها و سبک‌های گوناگون به بازار عرضه می‌کند.

شرکت فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری

این واحد تولید خود را به‌طور کلی در چهار گروه مختلف به بازار عرضه می‌کند و بخشی از محصولات آن به بازارهای خارجی نیز صادر می‌شود. در ادامه، به معرفی این کارخانه و محصولات آن پرداخته می‌شود.

تاریخچه مجتمع فولاد تاراز در شهرکرد کمپانی فولاد تاراز در سال ۱۳۸۷ تأسیس شد و در استان چهارمحال و بختیاری، در یک زمین به مساحت ۲.۷ هکتار واقع شده است. نام این شرکت از کوه تاراز در استان چهارمحال و بختیاری گرفته شده است.

ساخت و نصب تجهیزات کارخانه فولاد تاراز در شهرک صنعتی شهر کرد از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و در آبان ماه ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسید.

برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از این مجموعه، دو شرکت زیر سرمایه‌گذاری کرده‌اند:

  • شرکت آتیه فولاد نقش‌جهان
  • شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد

این مجموعه به نام صنایع ورق‌های پوشش دار تاراز چهارمحال و بختیاری هم شناخته می‌شود.

فولاد تاراز شهرکرد به عنوان یکی از واحدهای تولید ورق‌های گالوانیزه با ضخامت ۱ میلیمتر از آبان ماه سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسید. این کمپانی با استفاده از روش غوطه‌وری گرم، ورق‌های گالوانیزه با ظرفیت تولیدی ۲۶۰ هزار تن در سال تولید می‌کند.

گواهینامه‌های کیفیت شرکت فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری عبارتند از:

  • گواهینامه ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵
  • گواهینامه ISO ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵
  • گواهینامه ISO ۴۵۰۰۱:۲۰۱۸
  • گواهینامه BS EN ۱۰۳۴۶:۲۰۱۵

محصولات فولاد تاراز شهرکرد این مجموعه به تولید سه محصول اصلی می‌پردازد:

  • گالوانیزه
  • گالوانیزه رنگی (گالواتاراز)
  • گالوالوم

محصولات فولاد تاراز شامل انواع ورق‌های گالوانیزه هستند که کیفیت بالاتری نسبت به ورق‌های بدون گل دارند. به علاوه، در کنار این محصولات، ورق‌های دیگری نیز تولید می‌شود، از جمله ورق‌های پوششی تحت عنوان گالواتاراز. این ورق‌ها با زیبایی خاصی طراحی شده‌اند و در پروژه‌های متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تغییرات در قیمت ورق گالوانیزه

۶ متری شیروانی قیمت ورق گالوانیزه ۶ متری شیروانی به دلیل وابستگی به چندین عامل، از جمله وضعیت بازار، شرایط اقتصادی، نرخ تورم، و تقاضا و عرضه در بازار، قابلیت تغییرات قابل توجهی دارد. علاوه بر این، عواملی چون کیفیت و برند ورق، ضخامت، عرض و طول آن، نوع روش تولید، تأمین مواد اولیه، و هزینه‌های حمل و نقل نیز می‌توانند بر قیمت نهایی ورق گالوانیزه ۶ متری شیروانی تأثیر گذار باشند. بنابراین، بهتر است برای اطلاعات دقیق و به‌روز در مورد قیمت ورق گالوانیزه ۶ متری شیروانی، با تأمین‌کنندگان معتبر و موثق تماس بگیرید و اطلاعات کامل و قابل اعتمادی درباره تأثیرگذاری عوامل مختلف بر قیمت را به دست آورید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم‌گیری بهتر و با آگاهی بیشتری در خصوص خرید انجام دهید.

بررسی قیمت روزانه ورق های گالوانیزه و عوامل تاثیر قیمت

عوامل تأثیرگذار بر قیمت ورق گالوانیزه

یکی از انواع ورق‌های ضد زنگ، ورق گالوانیزه است که با استفاده از فرآیند نورد سرد و سپس لعاب‌کاری با مواد مختلف از جمله روی تولید می‌شود. این نوع ورق دارای ظاهری مناسب برای تولید محصولات متنوع مانند وسایل آشپزخانه و نمای ساختمانی است. همچنین، در تولید ورق رنگی نیز از ورق گالوانیزه بهره می‌برند که می‌توانید قیمت آن را در سایت فولادسل مشاهده نمایید.

ورق گالوانیزه با ابعاد و ضخامت‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود، به صورت رول (کویل) و فابریک. ورق رول یا کویل قابلیت برش خوردن دارد و ورق فابریک در ابعاد مشخص در کارخانه برش خورده و ابعاد دقیق و برش‌های تمیز دارد. با توجه به اینکه قیمت ورق گالوانیزه به ازای هر کیلوگرم محاسبه می‌شود، تفاوت در ساختار و ابعاد ورق تأثیر مستقیم در قیمت‌گذاری این محصول دارد، به طوری که قیمت ورق گالوانیزه با ضخامت ۱ میلیمتر با قیمت ورق گالوانیزه ۳ میلیمتر متفاوت است.

تمامی جزئیات محصولات از جمله نوع، سایز، حالت، استاندارد، جزئیات بارگیری و تحویل (در کارخانه، کارگاه یا بنگاه)، واحد، قیمت هر واحد، تاریخ و ساعت آخرین به‌روزسانی در لیست قیمت قابل مشاهده است و اعتبار زمانی قیمت‌ها روی پیش‌فاکتورهای صادر شده قید می‌شود.

نمودار قیمت ورق گالوانیزه با مطالعه نمودار قیمت ورق گالوانیزه، می‌توانید الگوهای متنوعی را در قیمت‌ها شناسایی کنید. این الگوها ممکن است شامل روندهای صعودی، نزولی، یا حتی الگوهای بدون تغییر باشند. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از رفتار بازار داشته باشید و در تصمیم‌گیری‌های مالی و سرمایه‌گذاری‌تان بهتر عمل کنید.

کد خبر: ۲۶۳٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha