۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کاهش ترافیک تجاری در دریای سرخ
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد

کاهش ترافیک تجاری در دریای سرخ

صندوق بین المللی پول اعلام کرد ترافیک تجاری در دریای سرخ و پس از درگیری یمن با رژیم صهیونیستی شاهد کاهش شدید بوده است.

به گزارش بازار، صندوق بین المللی پول اعلام کرد که جریان‌های تجاری در غرب آسیا، اروپا، آسیای شرقی و آفریقا به دلیل اختلال در کشتیرانی در دریای سرخ در خطر است. دیده بان صندوق در گزارشی اعلام کرد که تردد دریایی از طریق تنگه باب المندب در روزهای اخیر به شدت کاهش یافته است.

براساس گزارش اسپوتنیک، پل گونچاروف، تاجر آمریکایی و مدیر اصلی شرکت گونچاروف سه شنبه گذشته گفت که وضعیت دریای سرخ بسیار خطرناک است و همین حالا نیز منجر به تاخیر در حمل و نقل از آسیا به اروپا شده است. زیرا بسیاری از شرکت‌ها تحویل خود را به تاخیر انداخته‌اند و بسیاری از اروپایی‌ها امسال هدایای کریسمس و سال نو خود را دریافت نخواهد کرد تا شاید فکری به حال مردم فلسطین بکنند.

این تاجر آمریکایی افزود که همچنین تحویل‌های معمولی، اقلام فاسدشدنی به‌ویژه تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و احتمالاً مطالبات بیمه‌ای قابل توجهی وجود خواهد داشت. گونچاروف افزود: تغییر مسیر ترافیک کشتیرانی از دریای سرخ به مسیرهای دیگر زمان بر است و مشکل فعلی تاخیر را حل نخواهد کرد.

در ۱۹ دسامبر، لوید آستین، وزیر آمریکا، از تشکیل یک نیروی چند ملیتی را برای حفاظت از کشتیرانی (رژیم صهیونیستی) در دریای سرخ در پی حملات یمن به کشتی‌هایی که به سمت بنادر صهیونیستی در حرکت بودند، خبر داد که شامل ۱۰ کشور انگلیس، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا بود. اما سه کشور فرانسه، ایتالیا و اسپانیا خود را از این ائتلاف بیرون کشیدند.

کد خبر: ۲۶۳٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha