۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
صادرات روزانه ۳۲ هزار بشکه میعانات گازی از پایانه پارس‌جنوبی
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اعلام کرد

صادرات روزانه ۳۲ هزار بشکه میعانات گازی از پایانه پارس‌جنوبی

غریبی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: روزانه ۳۲ هزار بشکه میعانات گازی از پایانه پارس‌جنوبی بارگیری و صادر می‌شود.

به گزارش بازار، عباس غریبی روز یکشنبه در بازدید از پایانه گازی پارس‌جنوبی اظهار کرد: پیش از این ۳۰ هزار بشکه در روز بارگیری و صادر می شد که دلیل این افزایش بارگیری میعانات گازی، در سرویس قرار گرفتن تجهیزات خارج از سرویس، برنامه ریزی مدون و اصولی برای استفاده بهینه و تلاش مستمر کارکنان پایانه میعانات گازی پارس جنوبی است.

وی افزود: پیش از این بارگیری با استفاده از پمپ هایی انجام می شد که به شکل دستی فعالیت می کردند که در برنامه ریزی انجام شده این پمپ ها به هوشمند و الکترونیک تغییر ماهیت و کارکرد شده‌اند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: برای کارکرد هوشمند و خودکار این پمپ‌ها، طراحی و ساخت کارت کنترلی الکتروپمپ توسط متخصصین پایانه میعانات گازی پارس‌جنوبی در دستور کار قرار گرفت.

غریبی با اعلام مزایای این کارت‌ها از جمله صرفه جویی، ایمنی و کاهش فرسودگی عمر الکتروپمپ ها، بیان کرد: با استفاده از این کارت‌ها و هوشمندسازی پمپ‌ها، میعانات گازی با ایمنی مطمئن‌تری از مخازن به سمت بازوهای بارگیری که محل استقرار تانکرهای حمل سوخت هستند، منتقل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با وجود در دسترس بودن کارت های خارجی برای هوشمندسازی الکتروپمپ‌ها، بر استفاده از توان و ظرفیت مهندسین و متخصصین داخلی تاکید و اجرایی شد.

"شرکت پایانه‌های نفتی ایران" شرکت نفت و گاز ایرانی است که در زمینه ذخیره‌سازی، بارگیری، انتقال، صادرات و واردات نفت خام، گاز طبیعی، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی، همچنین ارائه خدمات فراساحلی، پشتیبانی و ترابری دریایی فعالیت می‌کند.

شرکت پایانه‌های نفتی ایران در سال ۱۳۷۸ از دارایی‌های بخش ذخیره‌سازی، بارگیری و صادرات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در جزیره خارگ، توسط شرکت ملی نفت ایران تأسیس شد.

این شرکت هم‌اکنون دارای ۶ پایانه صادراتی است، همچنین مسئولیت صادرات میعانات گازی از میدان پارس جنوبی را نیز برعهده دارد.

کد خبر: ۲۶۳٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha