۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
لوکانو برای کدام خودروساز ایرانی است؟

لوکانو برای کدام خودروساز ایرانی است؟

چند ساعت قبلی خبری منتشر شد که یک نشان تجاری جدید در زمینه عرضه خودرو با نام لوکانو (Lucano) پا به بازار ایران گذاشته است.

به گزارش بازار، در چند ماه گذشته مشخص شده بود که نشان جیکو یا همان جائکو ( Jaecoo ) گروه چری برنامه حضور در بازار ایران دارد و می خواهد تا محصولات رده دیگری از این خودروساز چینی را به بازار ما عرضه کند. این احتمال وجود داشت که Jaecoo با شرکای فعلی گروه چری در ایران فعالیت خود را آغاز کند. اما حال می بینیم که این نشان زیرمجموعه چری با تغییر نام به لوکانو می خواهد تا با یک شریک جدید فعالیت خود را در بازار ایران شروع نماید.

بررسی ها نشان می دهد که ثبت نهایی نشان لوکانو ( Lucano ) انجام شده است و در حال حاضر یکی از خودروسازان کشور مالکیت این نشان تجاری را در اختیار دارد. پیگیری های بیشتر حاکی از آن است که نشان تجاری لوکانو طی اظهارنامه ای به تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ توسط شرکت ماموت خودرو ثبت شده و به عبارت ساده تر، شریک جدید گروه چری و نشان جیکو (جائکو) در بازار ایران، ماموت خودرو است.

به احتمال بسیار زیاد اولین محصول لوکانو ماموت خودرو همان جیکو ۷ است. کراس اووری دو دیفرانسیل که سعی دارد تا حس طبیعت گردی را در جوانان برانگیزد و در تبلیغات آن سعی می شود تا این خودرو به عنوان گزینه ای مناسب برای جوانان ماجراجو معرفی گردد. جیکو ۷ به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژر TGDi مجهز است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) توان را به چرخ های جلو و عقب این کراس اوور چینی می رساند. جیکو ۷ در بحث قوای محرکه با فونیکس تیگو ۷ پرو مکس (نسخه دو دیفرانسیل) و فونیکس FX دو دیفرانسیل برابر است.

کد خبر: ۲۶۳٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha